• Minnie7

Vad passar bäst med Felicia?

Hej! Fick en gosse i helgen som är namnlös. Har en Felicia innan och har lite svårt att kategorisera namnet. Är italienskt från början. Vi har funderat på Carl eller Ludvig. Vilket skulle passa bäst?? Eller vad skulle passa ännu bättre??? Jösses så svårt!!!

• Svar på tråden Vad passar bäst med Felicia?
  • nelli08

Felicia & Ludvig

Eller
    Felicia & Leon
    Felicia & Emilio
    Felicia & Kevin
    Felicia & Alexander
    Felicia & Vincent
    Felicia & Elliot
    Felicia & Charlie
    Felicia & Romeo
    Felicia & Antonio
    ?

• Minnie7

Tack för fina namnförslag. Ska ta upp några med sambon så får vi se

• skoladan

Pojkens namn ska inte i första hand passa ihop med Felicia. Namnet ska passa HONOM. Jag fattar inte att barn nr 2 ska ha ett namn som "passar ihop" med barn nr !. Var och en ska ha sitt eget namn, som passar för det barnet. Barnen ska väl inte vara en duo, som ska ha ett passande duo-namn. Barnen är egna individer, som ska ha egna namn .

• Minnie7

Att namnet ska passa barnet är ju en självklarhet men jag tycker också att man måste ta hänsyn till det andra barnets namn också. Skulle tex aldrig kunna döpa mina barn till snarlika namn eller i helt olika stilar. Men vi är ju olika...

• ball of yarn
    Bosco skrev 2011-04-17 10:24:38 följande:
    Min väns barn heter Felicia och Leo
    Me like!!!  Dessa två namn har varit på min lista i många år!!!
  • Lilla Lillan

Min kompis barn heter Felicia & Kasper!

GBP -53kg (opad 26/11 2009) gravid med BF 110413
  • Minnie7

Håhå, inte bestämt än Vi måste nog vara ett av de senaste på namn... Tycker mkt om Kasper också men det funkade inte hos sambon... Måste bestämma oss snart!!

• brallison

Får man fråga - varför måste syskon namn passa ihop med varandra? Hur ofta ska de användas tillsammans? Man väljer väl inte en person att vara tillsammans men pga namn senare och de två namn nämns tillsammans mycket oftare ju

Svar på tråden Vad passar bäst med Felicia?