• Pärla

Har ni gått ner i vikt tack vare ert barns mer rörlighet i utvecklingen?

Är det sant att man går ner i vikt av att man är mer uppmärksam på barnet ju äldre dom blir? Dom blir ju mer rörliga, dom blir större och tyngre, man lyfter upp dom, och dom börjar gå, så man är efter dom hela tiden?

Har ni gått ner tack vare barnets rörliga utveckling?

• Svar på tråden Har ni gått ner i vikt tack vare ert barns mer rörlighet i utvecklingen?
  • Toddes mamma

Ha ha, jo du!! Skulle snarare tro att man äter mindre och går ner i vikt än att man börjar springa efter barnen liksom...

Tror inte skillnaden blir så mycket större faktiskt, äter man, så äter man liksom..

• pigglet

Nej, det kan jag inte tänka mig. SÅ mycket springer jag inte efter barnen   ;)

• J W

Nej, det är ju barnen som blir rörligare... Inte kutar jag efter dem överallt...

• vivianne

Barnen däremot brukar plana ut på sina kurvor och stanna upp i viktuppgången. Ungefär som vi vuxna antagligen gjort om vi helt plötsligt slutat bara sitta dagarna i ända och sprungit omkring istället

• Pärla

Jag menar, man äter inte så bra eftersom man tänker först på barnen, och man stressar mycket efter dom.
    Man rör på sig mycket efter barnen, typ när man tar dom till dagis, man ska klä på dom, ta av dom, bada dom, mata dom..osv..Det var på det sättet jag menade om några har gått ner i vikt av allt stressande pga barn.

• chatnoir
    Pärla skrev 2011-04-13 20:23:35 följande:
    Jag menar, man äter inte så bra eftersom man tänker först på barnen, och man stressar mycket efter dom.
    Man rör på sig mycket efter barnen, typ när man tar dom till dagis, man ska klä på dom, ta av dom, bada dom, mata dom..osv..Det var på det sättet jag menade om några har gått ner i vikt av allt stressande pga barn.
    Problemet för mig när jag inte äter bra pga stress är att jag då äter skräpmat istället och då brukar det ha motsatt effekt för mig, dvs att jag går upp i vikt, trots att jag upplever att jag äter mindre och är typ konstant hungrig. Om man bara åt mindre och inte kompenserade med snabba kolhydrater (godis och chips) skulle det kanske ha önskad effekt, men så fungerar det inte för mig.
  • Toddes mamma
    Pärla skrev 2011-04-13 20:23:35 följande:

Jo, visst stressar man med maten, men på fel sätt, alltså jag hinner inte äta riktig mat utan slänger i princip i mig det jag hinner , vilket resulterar i skräp!

Håller med "chatnoir", man är konstant hungrig, och ändå äter man bara skit...

Svar på tråden Har ni gått ner i vikt tack vare ert barns mer rörlighet i utvecklingen?