Gravid, allt gör ont och nu har jag bara tröttnat...
Under första tiden av graviditeten så mådde jag väldigt illa, kräktes och sov mycket. Vi hade ändå sex 2-3 gånger i veckan (i vanliga fall hade vi sex minst en gång om dagen) och det var väl inget supersex men några snabbisar för att inte tappa sexet helt. Båda var helt okej med att sexet blev lite lidande eftersom jag ändå var så trött och det var ju trots att en graviditet vi skulle gå igenom.
Nu är vi i vecka 34 och de senaste två månaderna har jag varit väldigt pigg och glad jämfört med tidigare i graviditeten. Jag är helt klart pigg nog för att bli sugen på sex!! Då uppkom ett annat problem...
ALLT gör jävligt ont... Dels gör det ont utanpå, typ som den där brännande känslan man kan få när man inte är tillräckligt våt. Men det gör också ont inuti, "i magen" liksom. Vi har försökt med förspel i alla dess slag, glidmedel osv. men det gör ändå ont. Vi har till och med testat bedövningsspay vilket var helt verkningslöst. Jag har pratat både med barnmorskan och en gynekolog som båda säger att "du ser helt frisk ut där nere, ingen irritation och det är normalt att sexet känns annorlunda när man är gravid". Men det gör ju jätteont...
Nu har jag börjat spänna mig när vi väl ska mysa. Jag hade varit helt okej med ifall jag bara gav min sambo avsugningar och liknande så att i alla fall han kunde njuta. Så långt är det inga problem med min sexlust och jag vill väldigt gärna ge. Tyvärr så vill han också väldigt gärna ge för att känna sig nöjd med sexet och jag blir obekväm så fort han närmar sig de nedre delarna.... Jag börjar tycka att även det som egentligen är skönt upplevs som jobbigt bara för att jag vet att min sambo gör det i hopp om att kunna ha samlag "som vanligt". Det blir liksom bara en enda press på att "det FÅR inte göra ont den här gången också". Jag känner mig allmänt lättirriterad och frustrerad över att inte kunna sex utan att krångla till det. Är så jävla trött på frågan "gör det här ont?" och ännu tröttade på att alltid behöva svara "ja, tyvärr...".
Vet inte riktigt vad jag ville ha för svar här, ville mest skriva av mig lite... Någon som kanske har tips på vad man kan göra istället för vanligt samlag? Eller tips på hur jag kan få min sambo mer bekväm med att bara ta emot?