• Anonym (blä...)

Gravid, allt gör ont och nu har jag bara tröttnat...

Under första tiden av graviditeten så mådde jag väldigt illa, kräktes och sov mycket. Vi hade ändå sex 2-3 gånger i veckan (i vanliga fall hade vi sex minst en gång om dagen) och det var väl inget supersex men några snabbisar för att inte tappa sexet helt. Båda var helt okej med att sexet blev lite lidande eftersom jag ändå var så trött och det var ju trots att en graviditet vi skulle gå igenom.

Nu är vi i vecka 34 och de senaste två månaderna har jag varit väldigt pigg och glad jämfört med tidigare i graviditeten. Jag är helt klart pigg nog för att bli sugen på sex!! Då uppkom ett annat problem...

ALLT gör jävligt ont... Dels gör det ont utanpå, typ som den där brännande känslan man kan få när man inte är tillräckligt våt. Men det gör också ont inuti, "i magen" liksom. Vi har försökt med förspel i alla dess slag, glidmedel osv. men det gör ändå ont. Vi har till och med testat bedövningsspay vilket var helt verkningslöst. Jag har pratat både med barnmorskan och en gynekolog som båda säger att "du ser helt frisk ut där nere, ingen irritation och det är normalt att sexet känns annorlunda när man är gravid". Men det gör ju jätteont...

Nu har jag börjat spänna mig när vi väl ska mysa. Jag hade varit helt okej med ifall jag bara gav min sambo avsugningar och liknande så att i alla fall han kunde njuta. Så långt är det inga problem med min sexlust och jag vill väldigt gärna ge. Tyvärr så vill han också väldigt gärna ge för att känna sig nöjd med sexet och jag blir obekväm så fort han närmar sig de nedre delarna.... Jag börjar tycka att även det som egentligen är skönt upplevs som jobbigt bara för att jag vet att min sambo gör det i hopp om att kunna ha samlag "som vanligt". Det blir liksom bara en enda press på att "det FÅR inte göra ont den här gången också". Jag känner mig allmänt lättirriterad och frustrerad över att inte kunna sex utan att krångla till det. Är så jävla trött på frågan "gör det här ont?" och ännu tröttade på att alltid behöva svara "ja, tyvärr...".

Vet inte riktigt vad jag ville ha för svar här, ville mest skriva av mig lite... Någon som kanske har tips på vad man kan göra istället för vanligt samlag? Eller tips på hur jag kan få min sambo mer bekväm med att bara ta emot?

• Svar på tråden Gravid, allt gör ont och nu har jag bara tröttnat...
  • redneck girl

det är ju bara att gilla läget. ni har försökt det mesta.hormoner kan ställa till det.ont inne i magen ??

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym

Man måste ju inte ha sex....Är det sex bara för att så är det väl bara låta bli och hoppas att allt blir bättre när bebis väl är ute,jag hade skitsvårt att ha sex sista tiden som gravid,kändes som magen och brösten satte sig under halsen o jag kunde inte andas

• redneck girl

jag har ju haft turen att vara kåt som gravid också. men ont i inne i magen vid sex har jag aldrig fått under mina nio graviditeter. normala sammandragningar är ju ok...men ont? är du torr nu...kan det också bli värre eller vara lika en tid efter förlossningen. sånt där kan ju vara så olika från person till person och från graviditet till graviditet. var sak har sin tid vet du. ingen ide att hetsa och misströsta. njut av sista tiden nu...när du har lilla ute så är det slut på lugn och ro. din kille överlever tro mig. han har en hand som kan hjälpa honom och ni kan ju fortfarande ha oralsex . snart är den där tiden över och minnet av den med . man behöver inte vara en kanin om man har ont för att låta killen gnissa av sig.........

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Kissenger

Vi har samma problem istort sätt du kan läsa här www.familjeliv.se/Forum-9-191/m59132085.html

hur som helst har hon den mentala biten som är värst för henne med räddslan eller vad man ska säga för att det ska göra ont plus att hon vet att jag tänker så med hoppas det inte gör ont. Så är nyfiken om någon här har ett tips på hur man kan komma förbi den mentala spärren,

Hade dock önskat att hov velat ge mig lite stimulans ibland så som du beskrev . själv får jag ta hand om den biten tyvärr:( Hon brukar säga om du är kåt får du väl runka. Men va fan det dövar ju ingen sex lust man e ju lika kåt på sin sambo efteråt iaf , Det är ju henne jag vill ....

• Tom Araya

Han verkar inte förstå den press du känner, kanske har du inte sagt det eller varit tillräckligt tydlig.
    Prata med honom om hur du känner. Säg att du gärna ger honom tillfredsställelse men att du tar initiativen om du vill mer så behöver inta han prova och fråga så att du känner press.
    Jag är säker på att han är nöjd med det. Jag menar vilken vettig man uppskattar inte en kvinna som vill ge fast hon inte kan ta emot sex. I alla fall borde han ta till sig vad du säger om han älskar dig. Solig

• Larsson2006

Har liknande problem och skulle uppskatta tipps. Vet ej om det är ok med sex för oss längre :(

Jag har under hela graviditeten mått illa och kräkts jätte mycket. Varit in på sjukhus och fått dropp. Men det är inte problemet. Jag saknar min man och sexet. Vi myser, kramas och hånglar en massa men...
    Det är jätte mysko grejer som händer mellan mina ben. Är torr fast det kommer nån väldigt tunn vätska känns nästan som att kissa på sig ibland. Sedan får jag vita klibbiga klumpar också. De e som om de båda inte blandas till vanliga flytningar...
    När vi väl har sex så måste vi använda tok mycket glidmedel men får ändå micro sår. Efter sexet så blöder det lite lite innifrån som sista på mensen tex.
    Vad skall man göra?
    Jag smörjer nu varje dag med intim crème för att annars får jag klåda och utslag.

Svar på tråden Gravid, allt gör ont och nu har jag bara tröttnat...