• Echidna

Vad sa era barn när de var små?

Kom igen nu, roa oss med vad era barn sa när de var små (innan de kunde tala rent) och gärna en liten översättning! Vad sa ni själva när ni var små?  Skrattande

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Svar på tråden Vad sa era barn när de var små?
  • saxa

"halvkuk" (=halsduk) sa min son vid typ 2 år.

• Echidna

Hehe kan ju bli lätt pinsamt om man är bland massor av okända människor. Jag sa tydligen "aj aj poppa" när jag var liten och hade ramlat och slagit mig. Ingen aning vad jag menade.  Skrattande

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • En Åsa

Dom pinsammaste är nog:

Åsså ha kuken mamma, ÅSSÅ HAAAAAAA! = också ha halsduken.

Voff voff till en person i en permobil.

• Babyystar
    En Åsa skrev 2011-04-14 16:03:14 följande:
    Dom pinsammaste är nog:

Åsså ha kuken mamma, ÅSSÅ HAAAAAAA! = också ha halsduken.

Voff voff till en person i en permobil.
    Hahaha, Åh herregud, skrattade så jag höll på att kissa på mig!
  • épouse

Hehe rolig tråd. Fiifan brukade han säga tills han lärde sig flygplan.

• vittra

Jag och brorsan sa tydligen "kommelibagg" till skalbagge! Fråga mig inte hur vi kunde få ihop det

Dottern sa som liten:
    Mooni = banan (??).
    Kuuk = lök (ja tyckej om kuk ja, sa hon medan sambon stod och hackade lök i köket).
    Klange = kläder (hon lät heltysk när hon sa det!)
    Gonatte eller Gnatte = napp (hur mycket vi än försökte få henne att låta bli det där G:et så var hon tvungen att sätta dit det av någon anledning).
    Flygplan har även för henne hetat Fiifan.
    Och ja, många fler konstiga ord har hon haft för sig!

Vi har även en gammal hankatt som heter Satan, förr hörde nog inte omgivningen vad hon sa när hon pratade om honom men nu pratar hon vitt och brett om hur mycket hon ääälskar satan! haha ops

• Kazeer

Vinge = välling
    Handkuk = handduk

Det är de ord jag på rak arm kommer ihåg att första barnet hade sina egna tolkningar av, när han var liten.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jempajenny

motat = tomat
    kuka = suga
    majs = napp (?!)
    Nassis = Agnes (som dottern heter)
    gådeeej = okej (skitsöt när hon säger "Gådeeej, mamma!"

Vad jag kommer på nu, som vi brukar le åt... Sedan är det en massa ord som blir lite halvfel, en bokstav eller två byts ut. 

• 82an

Ingen direkt felsägning men kul ändå.
    Vi har alltid kallat snippan för musen hemma och när min dotter då 2,5år gick på toa och min man stod i duschen så kom hon utrusande - Mamma, mamma, pappa har en bajskorv på musen!!! Kan tillägga att min man är från Indien och är tämligen mörkhyad;))

• aprilsill
    82an skrev 2011-04-17 21:02:33 följande:
    Ingen direkt felsägning men kul ändå.
    Vi har alltid kallat snippan för musen hemma och när min dotter då 2,5år gick på toa och min man stod i duschen så kom hon utrusande - Mamma, mamma, pappa har en bajskorv på musen!!! Kan tillägga att min man är från Indien och är tämligen mörkhyad;))
    Hahahaha, den var bra.
  • En Åsa
    Babyystar skrev 2011-04-14 21:01:56 följande:
    Hahaha, Åh herregud, skrattade så jag höll på att kissa på mig!
  • Pinklady78

Dottern som är 4 år säger snuskigt om kinuski (kolasås). Sen har hon svårt att säga R så ibland låter det välift roligt när hon pratar.

• maamie45

Min grabb sa_
    gänga ha= vill ha välling
    Matta ha= vill ha nappen ? varför han vändå på det hela är också ett mysterium

Svar på tråden Vad sa era barn när de var små?