• KasperSixten

"halvtorr" kille som hemma stundtals vägrar kissa

jag håller på att bli tokig på sonen (3år). Han är helt utan blöja på dagarna, på dagis funkar det helt ok Visst blir det lite olyckor lite då och då. Funkar även till sin stor del bra även hemma. 

Problemet är att han stundtals är envis, han bara inte ska kissa fastän både han och vi vet att han skulle behöva. Han blir på så dålig humör, skriker och gapar och frågar man om pottan så säger han "snart". Vet att jag aldrig får tjata på honom om pottan för då blir han helt tvärt om men det är så jobbigt att gång å gång torka kiss bara för att han inte vill/orkar kissa just då.

eftersom det han gör är så medvetet blir jag så irriterad.

• Svar på tråden "halvtorr" kille som hemma stundtals vägrar kissa
  • Frostmoln

Har inga tips, men samma problem med min son (snart 3). Han håller sig så att han till slut kissar i byxorna bara för att slippa gå på pottan. Har dock full koll på när han kissar och när han har blöja frågar han alltid "Har jag blöja nu?" innan han kissar. Vi har fått backa helt på potträningen vilket känns frustrerande eftersom vi vet att han skulle kunna vara utan blöja. Så jag är också nyfiken på om någon har några tips!

• KasperSixten

Nu har vi haft några bra dagar, vi har helt enkelt slutat att prata om det! Vi frågar lite då och då och så påpekar vi när han går och drar i snorren......

Någon enstaka olycka om dagen och så lyckas han lite då och då kissa uppåt när hon sitter på toan. fattar inte riktigt hur han gör men hälften av kisset kommer på brallorna och på golvet.

Vår son var precis som din precis innan det släppte helt för honom.  Han var helt medveten om kisset men vägrade kissa på pottan. Efter allt för många veckor med ständiga olyckor han brukade tom springa och gömma sig när han kissade, så bestämde vi oss för att gå tillbaka till blöjor. Berättade att nu var det upp till honom, han fick säga till oss när han ville ha kalsonger igen. Det tog ca en vecka, sen sa han helt enkelt -mamma jag vill kissa pottan.......  

Svar på tråden "halvtorr" kille som hemma stundtals vägrar kissa