Danielina skrev 2011-04-15 21:02:11 följande:
Efter mina missfall har jag väntat tills jag slutat blöda helt, varit på efterkontroll och tills livmodern slutar kännas öm. Vissa kan ha uppehåll i blödningen en dag eller två och så börjar det igen, man vet aldrig säkert förrän efter efterkontrollen, särskilt inte om man redan haft problem med rester. Har även jobbat på gyn och då brukar rådet vara att man ska ha slutat blöda och helst varit på efterkontroll.
Har man slutat blöda men hemskt gärna vill ha sex innan efterkontrollen så kan man använda kondom för att vara på den säkra sidan!
Okej men här där jag bor så e det jätte svårt att få en tid för efter koll, jag ringde torsdag,fredag ochlördag för att få en tid, men dom menade på att allt ska vara ute eftrsom jag bara var i vecka 7+2 .... södagenn där fick jag ringna och ljuga och säga att jag hade jätte ont och blödde massor, för att få komma in, å det fick jag å då visade sej ju att jag hade 4 mm kvar, så jag fick några vaginala tabletter och sen smärt stillande... men eftersom jag ätit panodil så kunde jag inte ta dom här på söndagen....så efter jag vre där så ökae blödningen och masa med små klumpar kom ut, sen stannade blödningen upp, då ringde jag på måddagen å frågade o jag skul ta dom här tablterna jag fått.. men jag skulle avackta och se om blödning + smärta kom tillbaka, men natten mellan måndag å tisdag km det5 droppar blod, sen inget mer, ringde sjukvårds rådginingen på tisdagen och pratade med dom där, å då frågde d mej om grav symptomen uphört, å de hade dom gjort då, då sa dom att allt ska vara ute,... så jag har inte behövtta tabletterna, och varken blödit elle haft ont eller något... Det borde ju vara över nu..