Känns som att min mamma tar över mitt barn mer och mer, behöver råd!
Jag är ensamstående med min pojk som är 1½, och får mycket hjälp av min mamma (ca 2 em/kvällar i veckan) då jag jobbar lite udda tider. Jag är VÄLDIGT tacksam för att min mamma ställer upp, så jag vill inte framstå som otacksam här! Men det känns som att hon tar över mer och mer, hon kommer hit nästan varje kväll trots att jag inte "behöver" hjälp. Absolut trevligt med sällskap, men ibland behöver jag vara själv med min pojk. Speciellt när jag hämtat honom från sin pappa, då vill jag gärna vara med min gosse lite själv... Jag har förståelse för att hon längtat efter sitt barnbarn, men det är ju mitt barn. Usch jag hör att jag låter otacksam, det är verkligen inte så. Men nu retar detta mig varje gång vi ses. Hon lägger sig i allt, tar över osv... Grejen är att pojken tyr sig jättemycket till henne...nästan mer än till mej. Och jag tycker det känns SKITjobbigt :( Varför är det så? Varför vill han vara hos henne jämt när hon är här, och ignorerar mej? Är detta vanligt?
Jag behöver verkligen råd från någon som varit i samma sits. Vad ska jag säga till min mamma? ska jag säga något, eller ska jag bara låta detta vara?