• kalaa

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

Jag ska på min väns bröllop i juni och sitter här och kikar på klänningar.
    Tycket det är så svårt att veta vad som är okej att ha....

Blev förälskad i den här klänningen nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/floral-bandeau-dress-555081-646/  
    Vad tror ni om den?

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?
  • Kokomo

"Ditt val genererade 700 festklänningar"... lite svårt att veta vilken du menar.

• kalaa

nej det gick inte heller.... hm ska spara och lägga upp bilden här

• Perly
    Perly skrev 2011-04-18 00:41:35 följande:
    Nope, fort alla...
    Så nu att du redan sett det 
    daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Perly
    Perly skrev 2011-04-18 00:41:55 följande:
    Så nu att du redan sett det 
    *såg
  • Perly

För min del hade det gått bra om någon av gästerna hade en sådann klänning, riktigt "sommar-söt"
    Vad är det för klädkod? 

• Miss Cee

Det är lite svårt att avgöra hur fin den är när man inte ser vilken typ av typ etc den är gjord av.

men du kan utan tvekan ha den på ett bröllop med klädkoden "Kavaj". Den bryter inte mot några regler och passar utmärkt på ett sådant bröllop. Om man ska vara noga bör du komplettera med en sjal eller bolero eller liknande om vigseln är i kyrkan. (Och det är ok med både en vit eller svart sjal till den klänningen ;)

• framsteg

Hade förmodligen inte tänkt så mycket själv om någon haft en sådan på mitt ev bröllop dock känner jag själv när jag ser den rent spontant att den är kort. Men jag själv vill gärna ha lite längre klänningar...

Hittade den på Nelly och körde "catwalken" där och kan nog tycka den är lite kort kanske. Sen beror det ju på helt och hållet vad du kombinerar den med.

...och viktigast av allt - vad är det för klädkod?

Men som sagt var - kan man bära upp den så blir den nog jättefin på!

• kalaa

Axelbandslös klänning i figurnära modell från ELISE RYAN. Draperad över byst och midja. Längsgående kontrast tyg i mitten på klänningen fram- samt baktill. Stängs med dragkedja bak. 

Tyg 1 tillverkat av 100% Nylon, Tyg 2 tillverkat av 97% B mer info

Klädkod på bröllopet: "Superfin"
    Det är ganska så avslappnade människor som ska gifta sig så det kommer nog inte vara överdrivet "preppy"

:)

Plus att jag bara är 163 lång så klänningen kommer förhoppningsvis vara lite längre på mig hehe 

• kalaa

...har faktiskt beställt hem den i vilket fall nu. I värsta fall kan jag ha den på min mors 50 års fest i juni :P

Jo bröllopen är i slutet av juni så det kommer FÖRHOPPNINGSVIS vara sommar då  

• kalaa

åh nu fick jag en snilleblixt hehe. Om man kanske kunde vara lite kreativ och sy fast ett vitt skört tyg som en underkjol... så blir den lite längre :)

• Perly
    kalaa skrev 2011-04-18 00:54:21 följande:
    ...har faktiskt beställt hem den i vilket fall nu. I värsta fall kan jag ha den på min mors 50 års fest i juni :P

Jo bröllopen är i slutet av juni så det kommer FÖRHOPPNINGSVIS vara sommar då  
    Haha (y)
    Kör på det Ska nog funka bra även för bröllopet ska du se  
  • jennifer88

Klänningen är jätte fin! men de beror helt på hur kort den ser ut när du har den på dig.  Att sy fast en underkjol för att få lite mer längd tror jag skulle bli hur fint som helst. =)

Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?