• LinaTed

Jag fattar ingenting! (ägglossning)?

Det är 5 månader sen min lill kille föddes å jag har inte fått tillbaka mensen än men jag hade förmodligen ägglossning den 30 mars då det kom massa massa segt slem å även hängde ut en lång slem tråd eller vad man ska säga, med jätte segt slem när jag var på toa. Ursäkta äckel infot, men iaf så borde det ju varit ägglossning eftersom jag samtidigt hade som mensvärk å hugg vid äggstockarna. Iaf så borde jag ju fått mens nu för manne ska ju ha mens 2 veckor efter äl, visst? Men nu har det ju gått 18 dagar å jag har fortfarande inte fått mens. Kan man ha äl utan att få mens? Eller varför kommer inte mensen?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • Svar på tråden Jag fattar ingenting! (ägglossning)?
  • Flickan och kråkan

Har du ÄL så får du en mensblödning, däremot kan man ha en mensblödning utan ÄL. Det är rätt vanligt att cyklerna inte är som vanligt inledningsvis så din mensblödning kan fortfarande komma eller så hade du inte ÄL. Kroppen kan ju förbereda för en ÄL = sekretet ändrar konsistens etc. utan att ett ägg faktiskt lossnar. Däremot känner jag inte riktigt igen det du beskriver som ÄL-symptom. Det brukar vara "segare", men inte särskilt rikligt.

Svar på tråden Jag fattar ingenting! (ägglossning)?