• Emki

NI som INTE blev gravid me pergo, vart ni gravida med sprutor typ puregon????

Jag ska få testa sprutor vid nästa cykel, antagligen puregon.
    Jag har ätit 8 omgångar av dubbelkur med pergotime och har aldrig blivit gravid.....finns det nån chans att jag blir gravid av sprutorna, eller är det lönlöst???

Någon som blivit gravid med puregon? men inte med pergo??

• Svar på tråden NI som INTE blev gravid me pergo, vart ni gravida med sprutor typ puregon????
  • Renstjärna

Jag blev! Men antar att du är ute efter att få veta om du har en chans också... Varför blev du inte gravid med Pergo? Ingen äl eller var det att det inte tog sig trots äl? Jag fick själv ingen äl av Pergo men fick det sedan med Puregon och då blev jag gravid.

• Emki

Okej, nej jag har fått äl med pergotime enligt blodprov, men jag har ändå inte blivit gravid! Men nu sista cykeln med pergo så fick jag ej ÄL.....

• Renstjärna

Det kan bli skillnad med Puregon. Pergo kan försämra slemhinnan och då kan det bli svårare att bli gravid. Värt ett försök!

• Emki

okej joo det är ju det jag har för mig att jag hört!

visst finns det inte lika många biverkningar med puregon som med pergo??

• Lussekatten

Jag tog flera omgångar med Pergo (både enkel och dubbel dos) och hade ÄL enligt både VUL och stickor men blev ändå inte gravid. Fick en månad prova sprutor (Gonal-f på låg dos) men lyckades ändå inte fastän vi visste med 100% när jag hade ÄL. Alltsammans var väldigt frustrerande för oss båda. När vi sen fick tid för IVF lyckades vi på egen hand precis innan IVF:en skulle påbörjas.

Nu vet jag inte hur det är i ditt fall, men i vårat fall så kunde inte läkarna se några medicinska orsaker till varför vi inte blev gravida. Det var ju inget "fel" på nån av oss. (Vilket också gjorde iaf  mig ytterligare frustrerad.)

Så här i efterhand så tror vi båda att det till största delen handlade om att jag hade ett enormt stressigt arbete som jag aldrig slappnade av ifrån. Det i kombinationen över den oönskade barnlösheten gjorde det bara värre. Tre månader innan jag blev gravid fick jag nytt jobb som jag stormtrivs med (är dessutom inte alls stressigt i jämförelse). Jag och min karl är övertygade om att det var det som gjorde skillnaden.

Jag hoppas att dina sprutor kommer att göra att ni bli gravida. Det är iallafall utan tvekan värt ett försök. Skickar ett stort gäng styrkekramar till dig. {#emotions_dlg.flower}

• Majset

Jag testade Pergo men det gav inget resultat alls... sen provade jag Puregon-sprutor och blev gravid direkt. Tyvärr slutade det i MA i v.12. Nu har jag sprutat med Puregon igen och väntar på resultat. Jag kan verkligen rekommendera Puregon :)

• semosh
    Emki skrev 2011-04-18 15:10:31 följande:
    Jag ska få testa sprutor vid nästa cykel, antagligen puregon.
    Jag har ätit 8 omgångar av dubbelkur med pergotime och har aldrig blivit gravid.....finns det nån chans att jag blir gravid av sprutorna, eller är det lönlöst???

Någon som blivit gravid med puregon? men inte med pergo??
    hej Emki! jag har ätit pergo i 4mån men är FORTFARANDE INTE gravid. vad ska du ta för sprutor nu då?
  • Cat79

Jag kan också varmt rekommendera Puregon! Jag åt massor med omgångar Pergotime och fick ÄLmen blev aldrig gravid. När jag testade sprutor lyckades jag två gånger på 2:a och 3:e försöket och har nu en dotter :) Lycka till!

• sorg80

hur har det gått TS.. jag är nyfiken.. har också tagit 6 kur av pergo men ingen ägglossning.. nästa steg är  puregon-sprutor .. 

finns det någon som har positiv erfarenhet av  puregon-sprutor .. för jag ger upp snart .. jag skulle behöva hopp.. 

• Dolly120

Jag blev gravid med Puregon sprutorna. Blev inte gravid med Pergo trots enkel, dubbel och trippelkur, och man fick bara äta dom i 6 månader, så första omgången med Puregon lyckades vi! Lycka till!

• Äppelblad

Har provat med pergo i några månader utan att få ägglossning, nu har jag fått ägglossning två gånger genom att äta dubbelkur pergo + spruta med puregon på låg dos.

Inte gravid än, men håller tummarna!

Puregon har jag inte känt några biverkningar av, har varit jättenöjd med medicinen (förutom att den är dyr och ampullen bara håller i 28 dar). Har sprutat 33 enheter per dag.

Svar på tråden NI som INTE blev gravid me pergo, vart ni gravida med sprutor typ puregon????