• Långväntan

Vart eran mens regelbunden eller oregelbunden när den kom tillbaks?

Om den vart oregelbunden hur många dagar kunde dröja med innan den kom? Om den vart regelbunden direkt var den då lika många dagar som innan?
    Tack för svar.

• Svar på tråden Vart eran mens regelbunden eller oregelbunden när den kom tillbaks?
  • fruchti1

Hej

har alltid haft väldigt oregelbunden mens, som bara gick att hålla regelbunden med p-piller. Efter min första förlossning dröjde mensen 3 eller 4 månader och sedan plötsligt kom den och helt regelbunden, blev väldigt förvånad. Även de andra symtomen som jag haft förut uteblev (mensvärk,...). Sedan efter 2 år blev den oregelbunden igen och symtomen kom tillbaks så att jag fick ta p-piller igen som knappt verkade längre. Nu ska jag föda igen om 6 veckor, får se hur det blir den här gången.

• Ceka86

Min mens blev detsamma efter båda graviditeter. Den brukar vara "sen" 1 - 4 dagar. Jag hörde mycket snack om att mensen brukar oftas bli regelbundet efter graviditeten men för mig stämmer inte detta. Jag hade ockås oregelbunden mens innan jag blev gravid. Den skillnad jag märker att jag har lite svårare mens värk 2 dagar innan mensen kommer. Hade p-stav och då var det värre. Jag hade inte mens på ett par månader sedan fick jag den i den månad minst. Nu har jag hormon spiral och den minskar  avsättvärt. Jag tror till och med att den har försvunnit. 

• Flickan och kråkan

Oregelbunden. Jag blev gravid väldigt fort med barn nummer två så hann bara ha två mens innan så inte så mycket att se samband kring, men efter tvåan så hade jag långa cykler rätt ofta under i alla fall ett halvår drygt. Gick ofta 1-2 veckor över tiden. Nu har den blivit som innan tycker jag. Minstingen fyller snart 2 år. Jag är inte jätteregelbunden, var inte det innan barnen heller, men det brukar oftast bara skilja ett par 4-5 dagar. Blöder ganska exakt en vecka som jag också gjorde tidigare.

• redneck girl

oregelbunden ca tre månader. sen tillbaka som en klocka. lika efter varje unge...har nio stycken. sen har jag blödit de första menserna som en stucken gris...för att sen återgå till det normala.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Långväntan

redneck girl- När din mens var pregelbunden i barjan. Hur många dagar kunde det gå då?

Svar på tråden Vart eran mens regelbunden eller oregelbunden när den kom tillbaks?