• gräddad längtan

Finns här någon gravid som jobbar i ambulans?

Undrar om jag kan hitta någon gravid som jobbar inom ambulans här? Jag undrar hur ni gjort/ ska göra med arbetet i samband med graviditeten. Jobbar du fullt ut fram till HP? blir du omplacerad? plockar semesterdagar? Har din arbetsgivare bedömt att det finns några risker för dig som gravid i arbetet?

Jag är nu åter gravid (yngsta sonen fyller 2 år i maj) och jag känner att mitt bäcken inte kommer att fixa att ex bära bår i trappor hur länge som hellst, och är rädd att jag ska lyfta/ bära illa mig. Finns det någon annan lösning än att plocka semester dagar innan jag kan ta ut HP?? Det här gången känns det avlägset att kunna arbeta fram till v.32...

• Svar på tråden Finns här någon gravid som jobbar i ambulans?
  • Amazina

Där jag jobbar omplaceras man till anestesi/operation eller akuten beroende på utbildning. Det görs relativt tidigt! Vet dock ej exakt vecka.

• Elgen

Hejsan...jobbar som sjuksköterska i ambulans. Är i v 13+5 och har jobbat 50% sedan v 7. jobbar så länge det känns bra. Har semester i juni och är tveksam till att gå tillbaka till jobbet efter semestern.

• Probably the best    in the

E inte gravid, men jobbar i ambulansen.
    Nya H avtalet ger ju möjlighet att få föräldrapeng från arbetsgivaren tidigare än HP. Men du kanske jobbar för landstinget? Men kolla upp!
    I stockholm får man ju gå hem från v20, eller rättare sagt, tvingas hem.
    Kan inte arbetsgivren omplacera dig så är det väl semester och annat som gäller, inte klokt eg...eller om du hittar nåt annat jobb själv som kan funka?

• gräddad längtan

Jag har kollat upp lite om  det, men enl FK så är det arbetsivaren som ska avgöra om det är risker i arbetsmiljön (om det är samma avtal vi menar?) och det händer lixom inget för min chef, jag har inte kollat med arbetsmiljöverket, men det verkar så krångligt (har läst lite på deras hemsida) . kanske ska ge min chef i uppdrag att kolla upp det istället...
    Har kollat med min gammla arbetsplats, och kommer att få jobba lite timmar där, uppblandat med semester dagar. FAst det känns lite surt att "slösa" semesterdagar bara för att jag just nu inte klarar jobbet !

Elgen - är du sjukskriven på halvtid nu eller har du bara valt att gå ner i tid?

♥ (¯`°?.¸ ღ gravid ღ ¸.?°´¯) ♥
  • Gabriella 592

Hola på er!

Jag jobbar som syrra i ambulans. Är gravid i v. 12 och har börjat sova så fruktansvärt dåligt. Orkar inte med det jobbiga schemat med långa pass, dygnen osv. Har haft några sjukdagar pga att jag är för trött för att jobba.
    Nå´n som känner igen sig?
    Funderar på att sjukskriva mig deltid. Vad tycker ni? 

• Elgen
    Gabriella 592 skrev 2011-06-16 11:06:07 följande:
    Hola på er!

Jag jobbar som syrra i ambulans. Är gravid i v. 12 och har börjat sova så fruktansvärt dåligt. Orkar inte med det jobbiga schemat med långa pass, dygnen osv. Har haft några sjukdagar pga att jag är för trött för att jobba.
    Nå´n som känner igen sig?
    Funderar på att sjukskriva mig deltid. Vad tycker ni? 
    Hejsan... jag jobbar ju bara dygn och har varit sjukskriven halvtid så att jag slipper nätterna. Otroligt skönt!
  • Gabriella 592

Hej Elgen!

Får jag lova att fråga varför du är sjukskriven? Har en tid med min chef på tisdag för att prata schemat. Känner mig sååå jobbig och krånglig, nu i pressade sommartider och allt... Men jag kan tyvärr inte ta hänsyn till det.
    Har även tid på vc nästa vecka för att ev. sjukskriva mig. 

• Elgen
    Gabriella 592 skrev 2011-06-17 14:44:47 följande:
    Hej Elgen!

Får jag lova att fråga varför du är sjukskriven? Har en tid med min chef på tisdag för att prata schemat. Känner mig sååå jobbig och krånglig, nu i pressade sommartider och allt... Men jag kan tyvärr inte ta hänsyn till det.
    Har även tid på vc nästa vecka för att ev. sjukskriva mig. 
    Jag sa att jag var så fysiskt trött att jag inte orkade med dygn samt att det är en muskulär påfrestning att jobba dygn då man inte få rnågon tid till att vila utan jag fick ont i magen av alla lyft. är i v 21+3 idag och kommer jobba två veckor till sen blir jag sjukskriven på heltid då jag tycker det blir för tungt fysiskt för mig
Svar på tråden Finns här någon gravid som jobbar i ambulans?