Är min 4-veckors bebis normal?
Alla verkar ha barn som bara sover och är nöjda hela dagarna??
Han vill ständigt äta. (Jag helammar.) Ibland verkar han aldrig mätt, utan vill bara fortsätta amma. En del gånger verkar han inte få riktigt tag i bröstet. Han blir ivrig och verkar arg och bara skriker. Går knappt att hjälpa honom! Så blir han ledsen..
Han är väldigt närhetstörstig. (Och visst, det har jag läst om, och att det är vanligt..)
Han kan bara somna i famnen på mig eller pappa. Försöker man lägga ner honom vaknar han oftast och kan skrika hur länge som helst för det. Till slut blir han hysterisk. Han har aldrig somnat själv, utan bara i våra famnar. Helst ska jag amma honom till sömns.
Han sover mellan oss om nätterna. Väldigt oroligt ifall han inte ligger extremt nära. Helst somna han på mitt bröst då jag ligger på rygg. Försöker jag då lägga ner honom bredvid mig sover han några minuter, sen vaknar han och gråter..
Han är väldigt svårtröstad när han gråter! Ibland får man amma om honom igen bara för att han ska få ro och somna.. Hungrig??
På dagarna KAN han sova ett par timmar i insatsen till barnvagnen. Ibland funkar det bättre, ibland är han mer "orolig" av sig.
Har tänkt försöka vänja honom vid sig egen säng snart.. Men det är nästan så jag fasar för det då jag vet vilket humör han har.. När är det lagom att göra det -hur gamla kan de vara?
Han har skrikperioder en del kvällar, men lite tror jag det släppt efter att ha börjat med Minifom. Finns nåt bättre att ge honom?? På BVC pratade sköterskan idag om Sempers droppar -är de bra/bättre än Minifom?
Han kan skrika i max en timme. Nån av oss går runt med honom och till slut somnar han.
I övrigt upplever jag honom som väldigt otålig.
Ibland kan han sitta länge i babysittern, men det är inte långa stunder han "klarar sig själv" utan att skrika..
Är detta som det ska, eller är det nåt "fel" nånstans??
Är han bara en väldigt närhetskrävande barn eller är det nåt som inte stämmer??
Älskade lilla unge, jag vill bara att han ska må bra.. Skulle göra ALLT för honom..
Tacksam för svar!!