• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • jahl

Oj ocean pearl grattis, men oj vilket jobb!!!! Tycker det är tufft med en fyraåring och tvillingar på det!! Men det går galant för er ska du se! :)

• Eileen1

Ni som har tvillingar, är det enögda eller tvåäggs tack vare IVF och 2 embryon?

• SinnerSaint

Eileen; jag fick en pojk han var enäggs dem första 10 veckorna. Den andra växte inte mer sen. Men iaf enäggs i grunden.

• Ocean Pearl

Tack alla! Det ska bli jätte kul med ett syskon även om det inte var planerat. Tror det kommer bli riktigt tufft då tvillingarna bara kommer vara 20 månader. Tycker det är fullt upp nu. Gör inget annat än säger ajaj, nej och jagar ungar som klättrar högt och lågtObestämd. Samtidigt tror jag det är roligt för barnen att det inte kommer skilja så mycket i ålder. Förhoppningsvis kommer de ha mycket roligt ihop.
    Sen är det ju lite fantastiskt att vi faktiskt lyckades bli gravida på egen hand efter så många års kämpande och tre ivf:er.

Eileen1: Mina är tvåäggstvillingar efter att de satte in två embryonSkrattande.  

• EttLitetPyre

Hej tjejer! Vad glad jag blev när jag loggade in här och såg att denna tråd var aktiv igen :) och stort Grattis Ocean Pearl! Helt fantastiskt! :) Eileen - vad roligt att ni är på G igen också :) hur gick det på ÄP då? Våran Lykke blir 14 månader idag! Tyckte inte det var länge sen det var full fart här i tråden med en massa ÄP och IVFer! Vi har faktiskt precis gjort vårt första FET i tisdags (är på ruvardag 2 idag). Jättespännande! En blastocyst som var av toppkvalitet! Så nu är det bara att vänta... Och vänta ;) Kram på er!

• Eileen1
    EttLitetPyre skrev 2013-03-07 14:53:34 följande:
    Hej tjejer! Vad glad jag blev när jag loggade in här och såg att denna tråd var aktiv igen :) och stort Grattis Ocean Pearl! Helt fantastiskt! :) Eileen - vad roligt att ni är på G igen också :) hur gick det på ÄP då? Våran Lykke blir 14 månader idag! Tyckte inte det var länge sen det var full fart här i tråden med en massa ÄP och IVFer! Vi har faktiskt precis gjort vårt första FET i tisdags (är på ruvardag 2 idag). Jättespännande! En blastocyst som var av toppkvalitet! Så nu är det bara att vänta... Och vänta ;) Kram på er!
    Ååå vad spännande! håller tummar och tår, när har du TD?

På ÄP fick vi 3 ägg varav 2 blev befruktade men tyvärr delades dom 2 onormalt så vi fick aldrig något embryo tillbakaGråter

Vi har torkat tårarna nu och hämtat nya krafter, fick dessutom ett trevligt mail från min chef idag att jag får en fin bonus trots att jag fortfarande är mammaledig så nu gör vi ett nytt försök vid nästa mens som beräknas komma 29 mars.
    Ska ringa och få recept på medicinen i morgon. 
  • jahl
    Eileen1 skrev 2013-03-20 21:57:54 följande:
    På ÄP fick vi 3 ägg varav 2 blev befruktade men tyvärr delades dom 2 onormalt så vi fick aldrig något embryo tillbakaGråter

Vi har torkat tårarna nu och hämtat nya krafter, fick dessutom ett trevligt mail från min chef idag att jag får en fin bonus trots att jag fortfarande är mammaledig så nu gör vi ett nytt försök vid nästa mens som beräknas komma 29 mars.
    Ska ringa och få recept på medicinen i morgon. 

Åh va tråkigt att höra Eileen1!!!

Håller tummarna för nästa försök!  

• EttLitetPyre

Eileen: Nej, vad trist :( Hur ligger du till nu då? Tyvärr slutade vårat första FET i mf i v 5 och det sista ägget återfördes efter min ÄL som kom efter missfallet och jag blev, åter igen, gravid. Tyvärr slutade även den andra graviditeten i mf så nu står vi här med noll embryon kvar och är 20000kr fattigare.. Just nu har vi inte möjlighet, rent ekonomiskt, att satsa på ett färskförsök så det blir till stt vänta med syskon för våram del. Känns såklart fruktansvärt tungt då vi verkligen vill detta NU. Men sånt är livet.. Jag är ändå väldigt facinerad att jag lyckats bli gravid på alla fyra försök vi gjort, även om tre utav försöken slutat i mf. På nåt sätt så blir man, om det nu är möjligt, ännu mer tacksam över vår fina dotter som faktiskt är meningen med livet och förgyller alla våra dagar. Håller tummarna att du får ruva denna gång Eileen och att det slutar med en underbar liten bebis :) kram

• SinnerSaint

Ettlitetpyre: usch så orättvist!!! Men kan nininte sälja saker å skrapa ihop pengar så?! Det går ganska snabbt när man väl börjar. Eller kanske låna av släkt eller sä? Tråkigt när man så gärna vill! Lycka till!!

• UngFru

Hej på er!

Har följt tråden lite grann, men inte varit så aktiv på familjeliv på sistone. Tänkte att jag hoppar in här nu om det går bra :)

Jag är nu i v. 9 efter vårt första IVF- försök (med donerade spermier). BF 23 december efter tidigt ultraljud förra veckan. Gud så skönt det var att se det lilla hjärtat slå! Dock är jag nervös än och vågar inte riktigt hoppas. Men allt känns bra och jag har gravidsymptom så tror det kommer gå det här!

Jag är gift, 25 år gammal, maken 31. Vi har försökt på egen hand i nästan tre år innan vi sökte hjälp. Utredning började vi med för ett och ett halvt år sen och det visade sig att maken inte har några spermier alls själv så då gick vi vidare med donator, inseminerades två ggr utan resultat och så nu ett IVF med lyckat resultat på första försöket.

Hänger med här lite grann nu, spännande att följa alla er!  

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan