• Skräprullen

Min kille har tappat sexlusten, och det har jag också

Det började för flera år sedan. Jag kan inte reda ut vad som är vad och varför eller hur man ska lösa det. Han tappade sexlusten för längesedan och jag har inte kunnat vara en förstående flickvän utan har snarare känt mig väldigt oattraktiv och ledsen för det. Vi har bråkat mkt pga hans passiva sida (pratar mkt agerar lite och är väldigt seg med att komma igång med något). Han menar att det är därför han tappat lusten. Känns som om allt är mitt fel men någonstans vet jag att det inte är det. Rörigt.

Vi har börjat gå i terapi just för att få igång lusten och komma tillbaka till varandra. Det jag märkt är att jag blivit så kall. Jag har knappt någon lust och vi sover inte ihop (har distansförhållande sedan hösten -10). Jag saknade väldigt mkt att sova ihop och att vara nära varandra på kvällarna och mornarna, men sedan har jag slutat försöka komma nära för han har inte lika stort behov av det, inte på samma tider som jag i alla fall. När man ligger i sängen tycker han att man ska sova. Har liksom slutat att göra närmanden, har ingen lust längre. Känner väl att han inte gör närmanden och att allt hänger på mig, så det finns mkt besvikelse och frustration bakom.

Han säger att han älskar mig och vill försöka. För mig känns det som om hoppet försvunnit, eller viljan att försöka. Känner ingenting, känner mig så avstängd. Vet att det finns mkt sorg bakom om man skrapar, men det är ngt som hindrar mig från att släppa in honom helt igen. Jag önskar jag kunde det. Är det värt att fortsätta när det gått såhär långt? Kan det vända? Känns som vi är mil ifrån varann just nu.

• Svar på tråden Min kille har tappat sexlusten, och det har jag också
  • Anonym (Närhet)

När jag läser vad du skrivit så verkar ert problem först och främst vara brist på närhet och kommunikation. Löser ni den biten så är mycket vunnet. Man kan ha ett ganska bra förhållande utan sex, en lång tid i alla fall, men har man inte närhet - då är man illa ute. Jobba på det i första hand tycker jag.

Svar på tråden Min kille har tappat sexlusten, och det har jag också