• Dreams Never Ends

Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?

Jag har beställt en i.d bare minerals från tradera och är rädd att den är fake. Varför skulle den annars säljas så billigt? Betalade 157:- Och börjar nu bli skeptisk. Hur kan man se om den är fake? Är det överhuvudtaget vanligt att smink är fake?

• Svar på tråden Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-21 16:46:29 följande:

Kan dom säkert....men det skulle vara pinsamt att fråga tycker jag....men alla är olika =)

Vet du hur "original" sminket blir på huden osv, har du alltså testat innan du köpte på Tradera? Om ja så märker du skillnad.

Ja jag har provat orginalsminket och älskar det :)
  • April Mamma
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-21 22:31:33 följande:
    Ja jag har provat orginalsminket och älskar det :)
    Men då kommer du att märka om det inte är äkta.....
  • Dreams Never Ends
    April Mamma skrev 2011-04-22 09:54:51 följande:
    Men då kommer du att märka om det inte är äkta.....
    Är du helt säker? Hur har du märkt skillnad?
  • April Mamma
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-22 11:38:28 följande:
    Är du helt säker? Hur har du märkt skillnad?
    Jag har bara använt äkta men jag tror att jag skulle märka på en gång om det inte är äkta, Bare minerals är speciellt.
  • frun01

Jag har köpt en ID från Kiks och en från Tradera för halva priset, märker ingen som helst skillnad...

• frun01

Dom är waay better then normal foundation...

• Dreams Never Ends
    frun01 skrev 2011-04-22 19:23:00 följande:
    Jag har köpt en ID från Kiks och en från Tradera för halva priset, märker ingen som helst skillnad...
    Å andra sidan kanske du hade turen att få en äkta :)
  • MammaBella

Jag har precis budat på ID smink på tradera och den tjejen som har auktionen är englandsbaserad och jag tar för givet att det bara är mycket billigare där såå hon tjänar lite extrapengar på att köpa och lägga upp auktioner.

• Dreams Never Ends
    MammaBella skrev 2011-04-23 10:54:14 följande:
    Jag har precis budat på ID smink på tradera och den tjejen som har auktionen är englandsbaserad och jag tar för givet att det bara är mycket billigare där såå hon tjänar lite extrapengar på att köpa och lägga upp auktioner.
    Du lär märka när den kommer! Jag såg att min hade en annan nyans än min äkta. För övrigt såg dom likadana ut! Kolla noga när du får den.
  • Dreams Never Ends

Kan hudkrämer och ansiktsrengöringsprodukter också vara fejk? För jag beställde en ansiktslotion från Clinique på tradera också och nojjar nu över att den kanske innehåller massa skit som jag smetar på mig :P

• Lady without tattoo

Klart den är "fake".

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Catherine 298
    Hej, Jag säljer id Bare Minerals på Tradera och jag är baserad i Storbritannien, kanske Mammabella har köpt från mig på Tradera. Alla mina produkter är äkta och jag säljer dem till pris som de är här i Storbritannien. Nyligen falska id Bare Minerals har dykt upp på Tradera och ja priserna är mycket billig men du kan säga om du har blivit lurad. klicket och låssystem är annorlunda, är det papper etikett som medföljer produkten inte maskinen vikta till perfektion. Jag har rapporterat dem till Tradera, men jag fruktar ingenting kommer att ske. Jag har börjat lägga till min auktion listor information om hur platsen en falsk produkt. Det finns goda äkta säljare av id Bare Minerals Tradera bara köpa med omsorg.
  • Förtjust
    Catherine 298 skrev 2012-10-30 10:00:59 följande:
    Hej, Jag säljer id Bare Minerals på Tradera och jag är baserad i Storbritannien, kanske Mammabella har köpt från mig på Tradera. Alla mina produkter är äkta och jag säljer dem till pris som de är här i Storbritannien. Nyligen falska id Bare Minerals har dykt upp på Tradera och ja priserna är mycket billig men du kan säga om du har blivit lurad. klicket och låssystem är annorlunda, är det papper etikett som medföljer produkten inte maskinen vikta till perfektion. Jag har rapporterat dem till Tradera, men jag fruktar ingenting kommer att ske. Jag har börjat lägga till min auktion listor information om hur platsen en falsk produkt. Det finns goda äkta säljare av id Bare Minerals på Tradera så bara köpa med omsorg.
    Dina produkter är inte mer äkta än någon annans fastän du tar mer betalt än dom flesta på tradera. Roligt att du nämner just klicket och låssystemet. Jag handlade just en burk av dig, eftersom du hade övertygat mig om att du hade äkta vara. Det som skiljer den burken du sålde mig från äkta är just att det inte klickar till när man låser burken genom att vrida innerlocket. Dessutom är det svarta ytterlocket inte matt på det vis som originalburkarnas utan ser mer billiga ut. Jag kommer aldrig handla av dig igen på Tradera, Bramble Brats Bare escentuals eller MineralMakeupMagic, som du kallar dig på Tradera.
  • LenasFL

Jag skulle vara väldigt skeptiskt till så låga priser. Brukar ju säga att är det för bra för att vara sant så är det ofta det, Själv skulle jag aldrig våga då man läst vad de innehåller. Lägger nog några kronor extra på att köpa "äkta". Är man osäker kan man ju alltid kolla med den svenska agenturen. jag köper mitt bareminerals smink här  och är supernöjd.

Svar på tråden Kan i.d bare minerals från Tradera vara oäkta/fake?