Bortdomnad tå efter kejsarsnitt????
Det här kanske låter helt sjukt, men sen jag fick göra ett akut snitt så har är min stortå fortfarande bortdomnad? någon mer som råkat ut för det??
Det här kanske låter helt sjukt, men sen jag fick göra ett akut snitt så har är min stortå fortfarande bortdomnad? någon mer som råkat ut för det??
Känns det som tandläkarbedövning i tån ungefär? Så känns det för mig.
Jag hoppas också du får tillbaka känseln i tån. Prata med andra läkare och se vad dem säger. Så du inte har fått en propp eller ngt annat.
Dem varnar ju för proppar och sånt när man har gjort kejsarsnitt. Försök att få reda på varför tån är så.
Snittades den 11/4 och min högra stortå är ff bortdomnad. Märklig biverkning. Undrar vad det beror på?
...och min dotter är 2,5 o tån är fortfarande bortdomnad...
Jag fick ett häfte och annan information om kejsarsnitt när jag kom upp till BB. Sen så kom de in och prata och berätta lite för en. Men de sa att om man var orolig eller hade frågor så skulle man höra av sig.
Jag har haft domningar i hälarna, som att dom sover, myror.
ytterdelen både under och på sidan, dom sa att det beror på EDAn +spinalen jag fick. (igångsättning, EDA. slutade med akutsnitt, därav spinalen)
Jag har dessutom spinalhuvudvärk till och från, den är fan inte att leka med :(
spinal huvudvärk är ett helvete.. den är lägesbetingad = ligg ner ingen huvudvärk, sitt upp/stå =huvudvärk, ligg ner igen och den är borta.. går som en blixt längs ryggraden när det kommer (i samband med att man reser sig)
koffein hjälper mot denna huvudvärk, ej vanliga smärtstillande, väldigt skumt.. men men