• Hedwigg

Föräldrar penning!

Jag jobbar timmar! Fast på min lönespec så står de vad jag har i månadslön. Så nu undrar jag om det är den man utgår från när man räknar ut föräldrar penningen? Är det någon som vet... Tycker inte att jag får något bra svar på försäkringskassans hemsida...

• Svar på tråden Föräldrar penning!
  • April Mamma

Du är alltså anställd på timmar, hur många timmar per mån? Och de timmar får du månadslön för.

• Hedwigg

det är lite olika!! Som i april har jag jobbat ca 66 timmar.. så det är inte mycket...

• April Mamma
    Hedwigg skrev 2011-04-21 17:07:13 följande:
    det är lite olika!! Som i april har jag jobbat ca 66 timmar.. så det är inte mycket...
    Ok. Men du har en månadslön i grunden? Eller heter lönearten "månadslön"? Dvs de timmar du har arbetet * timlönen blir månadeslön.

Tex 66 h * X (din timlön)= Din månadslön den månaden..

Jag jobbar med lön men vi har antingen personer med timlön eller månadslön.

Vilken avtal har du?
  • April Mamma
    Hedwigg skrev 2011-04-21 17:40:59 följande:
    Min lön blir ju 66* timlönen. Så jag har timlön...
    Ja...Haha..jag förstår inte riktigt ditt "problem" ? =)

Är du gravid och ska få ersättning från FK så kommer du att få en blankett hem som du lämnar till ditt lönekontor och då fyller man i din årsinkomst, arbetade timmar osv. Och om du får Ob-ersättnings osv så fyller man i det också.
  • FruG

Ditt lönekontor ska fylla i blanketten som ska in till försäkringskassan och där kommer de att skriva hur mycket du jobbat och hur mycket du tjänat.
    Sen räknas din FP på det sen.

Blanketten kommer du att få hem ett par veckor efter att du skickat in ditt moderskapsintyg.

• Barbabok

Din ersättning blir ett snitt över ett antal arbetade månader, vet inte om det är 6 eller 8 månader.

• FruG
    Barbabok skrev 2011-04-21 18:44:55 följande:
    Din ersättning blir ett snitt över ett antal arbetade månader, vet inte om det är 6 eller 8 månader.
    Tror det är 8 va?
Svar på tråden Föräldrar penning!