När får barn levefläckar?
Ja alltså, när får barn leverfläckar? Min dotter är tre och en halv månad och har inga.
Ja alltså, när får barn leverfläckar? Min dotter är tre och en halv månad och har inga.
bra fråga!
Min dotter är 18 ån och jag tror att hon håller på att få en på skuldran.... eller iofs det kan ju vara något annat, men det ser liksom ut som en ganska ljus mini leverfläck. Första gången jag la märke till den var nog ca 4 mån sedan.
18 mån ska det stå
jag hade flera redan innan jag var 6 månader, visserligen ljusare än vad de blev till slut men de syntes tydligt.
Alice fick sin första på ena skinkan när hon var nåt år... Nu har hon ett par till utspritt över kroppen, hon fyller 6 om ett par veckor.
Här kan du läsa om leverfläckar på barn: www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
Min äldsta son föddes med en leverfläck på ryggen, på samma ställe som sin far har. Lite lustigt =)
Sonen på 2 har precis börjat få ett par små prickar- Jag läste lite om det på nätet och det verakr vara normalt att de börjar synas i 2-3-års-åldern.
Min son är snart 10 mån och har 3 st
Jag har en 2 åring som nyligen har fått några leverfläckar på skuldran.
Min dotter fick sin första leverfläck "prick" när hon var 4 månader. Medan svägerskans son på 10 månader inte har någon alls. Verkar vara väldigt olika det där. Svårt och säga när, skulle jag tro :)
Min yngstas första började synas när hon var runt 2 månader. Minns inte med de andra.
Min minsta föddes med en stor leverfläck på magen. Min första börjar få nu, han är 2 år.