• ugglan

Fler med barn som planerar bröllop? Följas åt kanske?

Nästa år tänker vi äntligen göra slag i saken å gifta oss. 
    Då har vi varit ihop i 10 år å vi har hunnit få två barn tillsammans.
    Det har varit på G med bröllop tidigare men då kom bebis och husköp ivägen.
    Egentligen är ju det viktigaste själva äktenskapet å just att man väljer varandra men det har vi ju redan gjort sedan länge så vi väljer att göra detta till ett trevligt och förhoppningsvis minnesvärt tillfälle att samla alla nära och kära.

Förutom att få nöjet att ordna en riktig brakfest i kärlekens tecken så finns det ju juridiska fördelar med att vara gifta samt att för mig är det en stor sak att få bära samma efternamn som resten av familjen.

Jag är nyfiken på hur andra föräldrar som redan skaffat barn tänker runt sitt giftemål å hur ni planerar att ordna allt rent praktiskt med barnen vid vigseln å festen.
    Ja allt som rör bröllop känns inspirierande å intressant just nu när vi just drar igång med planerna...

• Svar på tråden Fler med barn som planerar bröllop? Följas åt kanske?
  • gunika

Vi går oxå i bröllopstankar å ska gifta oss nästa åR Glad Vi har tre barn...

Har faktiskt redan bokat kyrka å festlokal! Känns lite pirrigt å nervöst... Men de känns bra å vara ute i god tid! Angående barnen så har vi pratat lite löst om att barnen ska få vara med i kyrkan och under middagen sen när själva "festen" drar igång så har vi ordnat med barnvakt. Vi kommer ha ett barnfritt bröllop på kvällen (såklart är ammande barn och de som inte kan ordna barnvakt välkomna)

Jag är oxå intresserad av alla tips och ideér...

Har varit på några bröllop men det har varit på vigslar där paret inte haft egna barn ;)

Hur går dina/era tankar kring Erat bröllop....?

Svar på tråden Fler med barn som planerar bröllop? Följas åt kanske?