Hur länge har ni väntat med sex?
Har ni/ska man vänta tills avslaget tagit slut? Hur länge har ni väntat?
Har ni/ska man vänta tills avslaget tagit slut? Hur länge har ni väntat?
Min karl jag hade då hade nån fixidé att man ska vänta sex veckor. Så det tog sex veckor innan och då hade avslgait försvunnit. Men man ska ju kunna ha sex när man känner för det själv. När man känner sig redo. Och använda kondom då kanske om inte avslaget helt försvunnit.
Sa dom inget på BB om det?
Vi väntade ca 3 veckor och då blödde jag inte längre.
Ungefär 8 veckor med båda barnen. Efter första skulle avslaget bort, och efter andra ville vi ordna med bra preventivmedel innan vi började, och att avslaget skulle hinna försvinna.
Vi väntade till efter avslaget, det sa de till oss att man skulle...
Det har varit olika. Med kondom om avslaget varit kvar utan annars, Men mellan tio dagar och fyra veckor. Sen har jag nog gett oralt långt innan. Svårt att vilja vara utan när man annars är van att få det varje dag.
Tänker vänta tills jag varit på efterkontrollen vilken blir ca 10 veckor efter förlossningen.
Såg att någon skrev 10 dagar, då var jag så svullen & hade så ont där nere, men jag antar att det är väldigt olika. Tog även flera veckor innan jag vågade titta där nere. Låter kanske löjligt men de hade sytt en hel del och helst ville jag inte se det.
Vi väntade 3 veckor.
Då var avslaget slut.
Men man ska ha det när man känner sig redo!
Vi väntade 3 veckor, då hade jag inget avslag längre.
lite mer än två veckor väntade vi
Nope, har man bara kondom är det ok att köra innan avslaget slutat, vid båda våra (ett snitt, ett vaginalt) har vi väntat ca 3 veckor.
Vi väntade ca 3 månader efter båda förlossningarna. Då har avslaget försvunnit, man har varit på efterkoll och läkt ganska bra där nere.
Tidigare skulle jag ALDRIG få för mig att ens försöka mig på..
väntade 4 mån efter dotter nr 1. Va inte ens sugen på sex eller liknande under den tiden då bebis bara grät konstant.
väntade ca 6 veckor efter nr 2.
2 veckor efter första och en vecka efter andra...
6 månader. JAg skulle inte vilja ha sex innan efterkontrollen är gjord och avslaget borta, det behöver man inte vänta 6 månader för, men först då kände jag mig redo.
när man känner sej redo. 10 dagar efter dotterns födelse, hade blivit tidigare om vi haft kondomer hemma. fick 1 liten bristning bara, är man sydd från A till Ö så är man nog inte så taggad så länge man har kondom är de ingen fara med avslaget.
Vi väntade kring 4-5 månader... Men inte för det fysiska skulle läka, utan det psykiska... Huuu för att släppa dit någon närmaste veckorna efter förlossningen!!! Fattar inte hur man klarar det! Vågade knappt titta där själv...
Olika det är... Med första barnet tog det nog bara en-två veckor, andra och tredje kommer jag inte ihåg och nu har jag varit så otroligt infektionsrädd så det har väl bara blivit nästan än... Lillen är 7 v.