• Boonga

Varför hatar ni klänning och kjol?

Jag har fått lite påhopp för att jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning.

Kan ni vara snälla att säga exakt varför det är så illa, vilka nackdelar finns det egentligen? Vid vilka tilfällen kan ni absolut inte tänka er ha kjol eller klänning, och varför?

• Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?
  • Obsidiana
    Boonga skrev 2011-04-24 22:04:19 följande:
    Det tycker jag också, men huvudsaken är att det ska finnas.

Jag tycker själv det är bekvämt med kjol, och skulle önska att det var mera acceptans för män i kjol, men samtidigt är jag orolig att det skulle vattna ut det feminina värdet i plagget.
    Men det skulle väl vara jämställt om något: att även män får ha kjol på sig om de vill, utan att behöva flytta till Skottland.
  • Anna Collovin

Folk får väl välja själv vad dem har på sig . Själv har jag nästan alltid kjol och högklackat både på jobb och fritid för jag känner mig välklädd och snygg i det.

• CallGirl
    Hypnotica skrev 2011-04-25 15:47:11 följande:
    Brandkår.
    Byggarbetsplatser.
    Arbetsplatser med strikta hygienregler, såsom medicintillverkningslokaler.
    Polis och militär.
    Tillverkningsindustrin (arbetsmaskiner som man kan fastna i)

Ect.
    Det finns kiltmodell på byggkkläder.
  • jslovo7

Jag tycker som TS.

Men får man inte ha sådana åsikter utan att bli portad från Familjeliv?

• PCOskruttan
    jslovo7 skrev 2011-05-19 20:17:19 följande:
    Jag tycker som TS.

Men får man inte ha sådana åsikter utan att bli portad från Familjeliv?
    TS är väl inte portad heller?  Precis som TS har rätt att ha en åsikt och uttrycka den har alla andra rätt att uttrycka om de håller med eller inte...
  • Singapore Sling

Boonga är tydligen avregistrerad, någon som vet varför? Tycker inte det är så allvarligt att tycka bättre om kjol än byxor, och jag är ändå tjej.

• Singapore Sling

Det verkar som kjol och klänning håller på att göra comeback nu i vår, vilket är fantastiskt. Tyvärr verkar det vara fula skornas år, alla kilklackar och sunkiga converse. Och så har det ju blivit populärt med somaliekjolar, smala, fula som går ända ner till marken.

• Dorian Ertymexx
    Boonga skrev 2011-04-23 13:42:22 följande:
    Jag har fått lite påhopp för att jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning.

Kan ni vara snälla att säga exakt varför det är så illa, vilka nackdelar finns det egentligen? Vid vilka tilfällen kan ni absolut inte tänka er ha kjol eller klänning, och varför?
    Det är inte plaggen jag (och troligen "vi") har något emot, det är att plaggen bara ska få bäras av ett kön men inte ett annat som jag stör mig på.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Donna01
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-26 12:54:44 följande:
    Det är inte plaggen jag (och troligen "vi") har något emot, det är att plaggen bara ska få bäras av ett kön men inte ett annat som jag stör mig på.
    Men skulle du vilja ha klänning....ha det då,titta på Thomas di leva!
  • Singapore Sling
    Boonga skrev 2011-04-24 22:04:19 följande:
    Det tycker jag också, men huvudsaken är att det ska finnas.

Jag tycker själv det är bekvämt med kjol, och skulle önska att det var mera acceptans för män i kjol, men samtidigt är jag orolig att det skulle vattna ut det feminina värdet i plagget.
    TS verkar ju inte tycka olika ändå.
  • Dorian Ertymexx
    Donna01 skrev 2011-05-26 12:57:51 följande:
    Men skulle du vilja ha klänning....ha det då,titta på Thomas di leva!
    Njae, inte riktigt mitt slags plagg. Men när andra karlar har det så får de ofta skit. Och sätt en klänning på en liten pojke och det blir moralpanik.
  • Donna01
    Dorian Ertymexx skrev 2011-05-27 06:45:17 följande:
    Njae, inte riktigt mitt slags plagg. Men när andra karlar har det så får de ofta skit. Och sätt en klänning på en liten pojke och det blir moralpanik.
    Jo så är det nog,vissa kläder är könsbundna,dir hör klänning!
    Men det kanske bara är en tidsfråga ))
  • Dorian Ertymexx
    Donna01 skrev 2011-05-27 08:20:14 följande:
    Jo så är det nog,vissa kläder är könsbundna,dir hör klänning!
    Men det kanske bara är en tidsfråga ))
    Vissa plagg ANSES vara könsbundna. Det är inte en universell sanning, utan varierar enormt över tid och rum. Tyvärr lever vi i en tid då detta är väldigt starkt markerat.
  • Capt Janeway

Jag älskar att ha klänning eller kjol! Vackert och bekvämt. Jag har det nästan alltid på mig.
    Dock skulle jag inte ha det av anledningen TS skrev: " jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning"

Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?