• jeng

GI-metoden fas 1 & 2 - Lågkolhydratkost

VÄLKOMMEN!!
    Efter förfrågan om en bra tråd för oss som äer GI fas 1 eller 2 (Rivstart eller nystart), dvs lågkolhydratkost, startar jag nu en. Hoppas att ni hänger på!

Här kan vi diskutera dagsmenyer, recept, viktnedgång, hälsoförbättringar och andra frågor i livet. Välkomna!

Lågkolhydratkost innebär att man begränsar sitt dagliga intag av kolhydrater. Istället äter man mer protein och fett. En övre gräns för vad som anses vara lågkolhydratkost är ca 100 gram per dag, medan de flesta lågkolhydratdieter siktar på ett intag av max ca 50 gram per dag. Här platsar inte bara GI fas 1 & 2 utan även Atkins startfaser (väldigt likt GI) samt LCHF. LCHF skiljer sig dock genom ett högre intag av fett, och LCHF-trådar finns det redan flera jättebra här på FL, därav denna mer rena GI-tråden. Lågkolhydratkost är inte bara bra för viktnedgång, utan har också stora hälsomässiga fördelar. Är du redo för ditt nya liv??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-25 08:37
    Vår recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m58585024.html

• Svar på tråden GI-metoden fas 1 & 2 - Lågkolhydratkost
  • Maria1982

Och jag har ramlat av vagnen!
    Måste resa mig upp, borsta av knäna och springa ifatt igen

• stumpan81

Någon som vet hur det är med Axa func supermusli? Är den okej, och hur mkt är en lämplig portion av den?

• Maria1982

Känner mig fet som en julegris...

163 cm, 67 kg...
    Midjemått 83 cm, lår 59 cm och överarm 29 cm.
    Har arsle som en ladugårdsvägg och jävligt snedvriden syn på mig själv...
    Blä!

• Beya
    stumpan81 skrev 2013-04-23 05:42:28 följande:
    Någon som vet hur det är med Axa func supermusli? Är den okej, och hur mkt är en lämplig portion av den?

Tror inte den är osötad va? är den det så är det ok att ta 1dl.
  • spökplumpen
    Maria1982 skrev 2013-04-26 11:09:09 följande:
    Känner mig fet som en julegris... 163 cm, 67 kg... Midjemått 83 cm, lår 59 cm och överarm 29 cm. Har arsle som en ladugårdsvägg och jävligt snedvriden syn på mig själv... Blä!

Oj! Vi har nästan samma mått och längd, men jag tycker att jag är jättefin! Jag skulle behöva träna för att bli av med fettet på magen men jag tycker fortfarande att jag är jättefin!
  • Dallandra

Maria1982 Känner igen det där med sned tiden kroppsuppfattning.... Det är nog mitt största problem egentligen... Här går det lite upp och ner med kosten. Åkte på värsta kräksjukan i tis så nu är min aptit helt väck....

• Dallandra

Inte så mycket liv i tråden men jag testar att slänga ut en fråga i alla fall
    Vad brukar ni packa ner i picknickkorgen? Jag har svårt att komma på något bra alternativ till smörgåsar...... förutom sallad....

• Maria1982

Jag blir knäpp här... Vikten fullkomligt springer ifrån mig!

Mår som en tunna skit över detta! Ångest utav bara den!

• Maxis

Ostar brie, ph ost.. All fet å god ost, kött torkat? Jordgubbar, ägg, m.m

• Hemligkvinna

Får man haka på här? Jag har tänkt börja med gi nu, innan jag ser ut som en flodhäst till sommaren.

Men det svåraste med gi tycker jag är frukosten. Vad äter ni andra? Jag blir illamående av en massa stekt ägg och bacon och sånt riktigt flottigt. Nu på morgonen åt jag bara en skål med fil, sen blir det väl en avokado snart.

Svar på tråden GI-metoden fas 1 & 2 - Lågkolhydratkost