• Förvirrad är mitt andra namn

Låna till en resa. Vart är det smartast att ta lånet?

Det är så att jag och min familj vill resa utomlands i sommar.

Jag får tebax mycket pengar på skatten och har gott väl och råd med en resa.

Problemet är dock att vi vill resa i mitten av Juni, och då har ju inte skattepengarna kommit ännu.

Jag har rest med fritidsresor mycket och sett att dom har ett "resekort" någon som rest med det är villkoren bra?

Jag vill ju alltså långa 10.000-15.000 Nu och sen betala tebax hela beloppet när skatten kommer. Vilket betyder att vi inte kommer ha lånet särskilt länge.

Hade jag kunnat vänta med att boka resa till Juli/Augusti hade jag gjort det men det kan jag inte. Utan ska vi resa får det bli i Juni.

Någon som har bra tips på var man kan ta räntefria lån?

Tacksam för svar.

Ps. Jag behöver inga otrevliga kommentarer från folk som inte tycker man ska låna till resa.

• Svar på tråden Låna till en resa. Vart är det smartast att ta lånet?

Tack för tipsen

Ska in o höra med resebyrån i stan. Vill gärna åka med fritidsresor då vårat barn ska få gå på bamseklubben.

• alvaereva
    Förvirrad är mitt andra namn skrev 2011-04-24 19:02:03 följande:

Tack för tipsen

Ska in o höra med resebyrån i stan. Vill gärna åka med fritidsresor då vårat barn ska få gå på bamseklubben.

Ving har också en bra barnklubb! Lollo och Bernies barnklubb
  • Smultron ett

Smartast är att INTE låna till en resa.

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Mysgosmys
    Smultron ett skrev 2011-04-24 19:07:20 följande:
    Tråden handlade inte om huruvida ts ska låna eller ej, utan hur hon bäst lånar. :)
    Inte lätt att förstå vad trådar handlar om alltid, så nu har jag klargjort det för dig. :) 
  • Lady without tattoo
    Kan bara instämma
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Dixie
    fast det är ju skillnad när TS vet att hon får pengar 2 månader senare...........
    Lillafinajag skrev 2011-04-25 19:04:20 följande:
    Er bank!!
    swedbank det enda jag har där ett  lönekonto, mindre sparande till mitt barn, och en litet sparande till mig

så egentligen har jag inte så mkt att göra med "min" bank.
  • Lillafinajag

Ah, ungefär så brukar man ju definiera en kund till banken...

Gå å prata med dem, ta med deklarationen och förklara läget.

Borde inte vara några problem...

• Bergling

Mitt förslag är att ansöka om ett kreditkort, t ex ICA Bankkort plus, med en kredit på t ex 20 000.

Betalar du resan med kortet så får du på köpet ett avbeställningsskydd och förseningsförsäkring.

Även om räntan ligger på nästan 9 procent, så blir räntekostnaden för en månad lite drygt 100 kronor, vilket får ses som ett överkomligt belopp i sammanhanget. 

• Gotlänning

ALDRIG låna till nöjen är en bra regel.

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • ITpappan
    Förvirrad är mitt andra namn skrev 2011-04-24 14:20:01 följande:

Det är så att jag och min familj vill resa utomlands i sommar.

Jag får tebax mycket pengar på skatten och har gott väl och råd med en resa.

Problemet är dock att vi vill resa i mitten av Juni, och då har ju inte skattepengarna kommit ännu.

Jag har rest med fritidsresor mycket och sett att dom har ett "resekort" någon som rest med det är villkoren bra?

Jag vill ju alltså långa 10.000-15.000 Nu och sen betala tebax hela beloppet när skatten kommer. Vilket betyder att vi inte kommer ha lånet särskilt länge.

Hade jag kunnat vänta med att boka resa till Juli/Augusti hade jag gjort det men det kan jag inte. Utan ska vi resa får det bli i Juni.

Någon som har bra tips på var man kan ta räntefria lån?

Tacksam för svar.

Ps. Jag behöver inga otrevliga kommentarer från folk som inte tycker man ska låna till resa.

Du ska ju bara låna pengarna i några veckor. Du måste ha 10-20 papp i buffert? Ta dem. Eller ta det på ett kreditkort. Jag har 60 dagars kredit utan ränta på mitt.
  • Frontline
    ITpappan skrev 2015-08-02 22:49:47 följande:
    Du ska ju bara låna pengarna i några veckor. Du måste ha 10-20 papp i buffert? Ta dem. Eller ta det på ett kreditkort. Jag har 60 dagars kredit utan ränta på mitt.
    Du är medveten om att det är 4 år sen TS frågade?
    Så jag antar att resan var trevlig och att TS löste det på bästa sätt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Paulina P P
    Lady without tattoo skrev 2011-04-24 15:05:43 följande:
    Inte tillåtet att anmärka på stavning......du förstår budskapet ändå
    Precis, och i så fall kunde man ju lika gärna passa på att påpeka att månaders namn skrivs med liten bokstav, alltså "juni" och inte "Juni".
  • Nerfherder
    Paulina P P skrev 2015-08-05 11:46:02 följande:

Precis, och i så fall kunde man ju lika gärna passa på att påpeka att månaders namn skrivs med liten bokstav, alltså "juni" och inte "Juni".

Tråden är 4 år gammal.
Svar på tråden Låna till en resa. Vart är det smartast att ta lånet?