Nån som fått stort barn trots ganska liten mage?
Jag borde få ett stort barn men tycker inte min mage är så stor. Jag vet att det bara är att vänta och snart får jag veta men är lite nyfiken...
Jag borde få ett stort barn men tycker inte min mage är så stor. Jag vet att det bara är att vänta och snart får jag veta men är lite nyfiken...
Tycker inte den ser speciellt liten ut, snarare rätt normalstor
Jag hade liten mage och fick en på 50 cm och 3780 g i v. 38+6.
Har bakåtlutad livmoder ^^
Jag låg under normalkurvan å min barnmorska uppskattade bebis till dryga 3kg. Ut kom en stor kille på 4200g :)
Jag låg på normalkurvan. Var på tillväxt ultraljud när jag gått nio dagar över bf. Fick besked där att det var en liten bebis. 5 dagar senare kom sonen 53cm och 4,2 kilo. Så det går tydligen inte att säga något alls...
Jag förväntar mig att min kille ska väga ca 4800 gram så därför tycker jag att magen är lite liten...men vi får se om en vecka vad han väger till slut.
min Mage var liten när jag väntade min son. han vägde 4705g och var 56cm lång.
Jag hade helt normalt SF-mått och blev därför inte skickad på något extra tillväxt-ul.
Barnmorskan anade inte heller att han skulle bli så stor, men min pojke vägde drygt 5kg när han föddes.
Jag gick upp ca 14kg under graviditeten och hade bra blodsocker så det var inte grav-diabetes heller.
Min mage följde normalkurvan och jag fick ofta kommentaren "liten mage". Fick en pojke på 4790 g och 57 cm.
Jag fick TUL pga att SF måttet stannade av och dom sa hela tiden att det förmodligen va en liten bebis :P
Oj va fel dom hade, 4375g 52cm, tycker inte jag är litet iaf...
(SF måttet som störst 34cm)
Jag låg klart under kurvan och fick en tjej på 4,4kg 53 cm