• bflmamman

Bonussonen nära träffa pedofil?!

Min killes pojke spenderar mycket tid på nätet med att chatta och spela chatt-spel. Nu kom det fram att han stämt träff med en "tjej" som uppgett ett telefonnummer som inte är registrerat och som aldrig går att nå för det går direkt till telefonsvar. Denna "tjejen" har också fått honom att skicka MMS-bilder på sin snopp (efter "hennes) uppmaning) och de har chattat och skickat SMS och "hon" har använt rätt grovt sexuellt språk vilket inte känns som att det hör till en tjej i den åldern. (12-13 år). Sonen har förstås tyckt att det varit jättespännande och var på väg för att träffa "tjejen" ifråga när hans pappa började undra vem personen var och beslagtog sonens telefon.

Vad kan man som vuxen göra i den situationen? Man skulle ju vilja anmäla men det finns ju egentligen inga bevis för att det är en vuxen person han pratat med, kanske är det en tjej eller så är det ett skämt.

Men tänk om det är en pedofil han fått kontakt med?! Det känns som man vill utreda detta så att det inte finns någon risk att han eller andra barn råkar illa ut i fall att det är som våra varningsklockor säger oss, att det kan vara något illsinnat bakom detta...  

Jag är mamma med psykiska problem. Jag är din granne. Bloggen border-fucking-line: borderfuckingline.wordpress.com/
  • Svar på tråden Bonussonen nära träffa pedofil?!
  • lunkentuss

Kanske kan man anmäla "tjejens" nick hon använder sig av på communityt, men det lär ju inte hända mer liksom.. Det enda ni kan göra är att prata med pojken o få honom att förstå att man ALDRIG stämmer träff med en anonym person från internet på det där sättet... Och varför man inte ska göra det.

• SilverLadyG

Nej låt din son boka in en träff, pappan kan vänta vid sidan och så fort pedofilen visar sig, ge honom en ordentlig smäll. Eller ta kontakt med polisen, fråga efter råd och visa sms...de får ta över.

• viseversa

Smsa "tjejen" och låtsas vara sonen. Bestämm träff med "henne" någonstans och ta den ev gubben ELLER tanten på bar gärning!

• LivL

Bestäm en dejt för dem och ligg i bakhåll. Om det nu är så att "hon" vill träffa honom.

• jozelyn

Lämna numret till polisen tycker jag! Dom har säkert ett register över misstänkta/aktiva nummer, då kan dom jämföra o lägga till...

Svar på tråden Bonussonen nära träffa pedofil?!