• Anonym

Vad är det som händer med mej? Mår såå dåligt :-(

Hej!

Jag förstår inte vad det är som händer med mej?? Känner inte alls igen mej. Jag mår jätte-jätte-dåligt av detta :(

Jag bli arg för minsta grej och då menar jag jättearg. Jag känner vissa dagar att jag bara vill gå ut igemon dörren och aldrig mer komma tillbaka. Ibland känner jag som om jag skulle kvävas.

Tidigare (innan barnen) bråkade vi kanske 2 ggr / år och nu är det 2 ggr/ dag... Vi förlovade oss för 6 månader sen och borde börja planera vårt bröllop, men nu känner jag att jag kanske inte vill gifta mej. 

Jag och min sambo har fått 2 barn tätt. Jag har varit hemma i snart 3 år nu. Min sambo reser mkt i jobbet och har ofta varit borta ca 3-4 dagar och nätter/vecka.  Är det detta som slår tillbaka?

Är detta en depression? 

HJÄLP, vad ska jag göra??? Jag orkar inte ha ont i magen längre!!! 

• Svar på tråden Vad är det som händer med mej? Mår såå dåligt :-(
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är stora förändringar du gått igenom de senaste åren och det är klart att det  har påverkar dig mycket. Jag tycker att du i första hand skall fundera över vad som gör dig så arg och sedan prata med din sambo om det på ett lugnt sätt. Du skriver att det känns som att du håller på att kvävas och det kanske har att göra med att du är hemma med barnen och har varit det ganska länge. Du kanske saknar vuxenkontakt och egentid samt stimulans. Det är viktigt att både du och din sambo förstår hur saker påverkar dig. Jag tror inte det är en depression utan mer en reaktion på din situation med mycket ansvar och bundenhet.
    Hälsningar
    Gerd

• Anonym

Tack frö ditt svar det betyder mkt för mej!

Svar på tråden Vad är det som händer med mej? Mår såå dåligt :-(