• kornett

Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?

Finns det någon i närheten av mig som skulle vilja bolla lite tankar här på FL? Jag har själv PCO  och har haft diagnosen sedan fyra år tillbaka. Längtar så efter barn men vägen dit är mycket krokigare än man anade. Har gjort 1 IVF och 1 FET som båda slutade i missfall. I maj/juni ska vi göra IVF 2. 

Vill gärna dela lite med & motgångar med någon som är i samma situation!
    Glad
  • Svar på tråden Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?
  • Fridaj

Jag mår bra och inget illamående alls. Bara lite mer törstig och hungrig samt trött så jag får inte klaga:)
    Är inne på vecka 10+2 redan! Fattar inte vart veckorna tar vägen:)

• kornett
    Fridaj skrev 2011-07-01 11:46:07 följande:
    Jag mår bra och inget illamående alls. Bara lite mer törstig och hungrig samt trött så jag får inte klaga:)
    Är inne på vecka 10+2 redan! Fattar inte vart veckorna tar vägen:)
    Vad roligt:) När ska ni på ultraljud? Hoppas allt ser bra ut!
  • Fridaj

Vi var ju i vecka 7 på de tidiga ul men vi ska nu den 19/7 på UL och göra NUPP test med.

Hur är det med Loova då?

• Jennie1987
    Fridaj skrev 2011-07-01 06:54:28 följande:
    Hej!
    Skönt att ni fått rätt hjälp nu!
    Men förstår att det är segt att vänta, jag förstår inte varför man måste vara 25 år för IVF.... :(
    Jag hade ställt mig i kö också för det innan jag blev gravid men fick veta att man måste vara 25 år för att börja.
    Men du ska se att det går fort till Januari!

Semester nu först sen kommer hösten och vipps så är det Jan! ;)

Lycka till med kosten med, har hört att det ska kunna hjälpa till lite om man äter enl LCHF metoden.
    Det är en jättekonstig regel att man måste fylla 25 innan man får göra IVF. Samtidigt så förstår jag ju att dom måste ha vissa bestämmelser.
    Ja, jag hoppas också att det går fort till Januari, men jag försöker njuta av tiden som är nu :)

Tack! Jag fortsätter med LCHF och hoppas att det ger bra resultat :)
  • Jennie1987
    kornett skrev 2011-07-01 11:33:06 följande:
    Välkommen tikk denna tråd för oss kämpare!

Jag håller med Smulan om att tiden kommer gå fort. Du borde ha landstingsfinansierade försök då i januari. Jag har förbrukat mina två. Kommer ni fortsätta med Pergotime? Var i Småland bor du?

Jag tror också LCHF kan fungera om man har PCO. Själv kör jag med GI och den metoden tycker jag är bra.

Hur mår ni andra?
    Tack! Kul med en sån här tråd, för oss från Småland! :)
    Nej, jag har försökt med Pergotime, och det "biter" inte på mig. Jag fick bara två bra ägglossningar, och blev väldigt överstimulerad av Puregon-sprutor, så IVF är nästa steg.
    Jag bor strax utanför Jönköping :)
    Ja, LCHF tror jag stenhårt på! Jag måste bara lägga band på mig och försöka att inte fuska så mycket! ;)
  • Loova

Hej Jennie1987, välkommen till tråden ;)

Tråkigt att höra att du blev överstimulerad så lätt. Vad är det för skillnad på Puregon och gonal-f? Själv har jag bara provat gonal-f och det har funkat för mig, fast jag blev också överstimulerad och första graviditeten fick jag ligga på sjukhus några dagar, men nu denna gången blev det inte lika allvarligt. Jag tänkte att du kanske reagerar mindre starkt/annorlunda på gonal-f och borde få prova det innan det är dags för IVF? Fast det kanske bara är samma sprutor men olika namn/tillverkare?

Smulanj: det är bra med mig! Mår illa såklart, och har svårt att äta en del, men den största symptomet är nog att jag gråter för allt, hela tiden nästan =) Igår på jobbet fick jag värsta gråtattacken för nått jag läste här på FL, så jag fick låsa in mig på toa =). Fast jag klagar verkligen inte över symptomen, jag är snarare glad för dem. Hur är humöret för dig?

kornett: snart är det väl dags för dig att börja spruta? Det är ju så skönt när man äntligen kan sätta igång med bebisverkstaden igen så att man vet att det händer saker.

• kornett
    Loova skrev 2011-07-02 08:28:52 följande:

Tråkigt att höra att du blev överstimulerad så lätt. Vad är det för skillnad på Puregon och gonal-f? Själv har jag bara provat gonal-f och det har funkat för mig, fast jag blev också överstimulerad och första graviditeten fick jag ligga på sjukhus några dagar, men nu denna gången blev det inte lika allvarligt. Jag tänkte att du kanske reagerar mindre starkt/annorlunda på gonal-f och borde få prova det innan det är dags för IVF? Fast det kanske bara är samma sprutor men olika namn/tillverkare?

Smulanj: det är bra med mig! Mår illa såklart, och har svårt att äta en del, men den största symptomet är nog att jag gråter för allt, hela tiden nästan =) Igår på jobbet fick jag värsta gråtattacken för nått jag läste här på FL, så jag fick låsa in mig på toa =). Fast jag klagar verkligen inte över symptomen, jag är snarare glad för dem. Hur är humöret för dig?

kornett: snart är det väl dags för dig att börja spruta? Det är ju så skönt när man äntligen kan sätta igång med bebisverkstaden igen så att man vet att det händer saker.
    Loova: Jag ska börja spruta ca den 27 juli och nu tar jag Primolut. Spännande och skönt efter all väntan. Tiden kommer nog gå fort fram till dess! När är BF för er del? Har ni varit på UL?
  • Fridaj

Loova: ja då vet du ju va det beror på iaf;) sj är humöret lite upp o ner men mår bra annars och trött så får vara glad att illamåendet gått över.

• Jennie1987
    Loova skrev 2011-07-02 08:28:52 följande:

Tack! :)
    Ja, det är så typiskt, när äggen väl fattat galoppen och börjat växa, så växer de för mycket, och för fort! De blev så stora som 5-6 cm, och de ska ju vara 2 cm när de släpper och är redo. Mina äggstockar var 7-8 cm... En normal äggstock är 3 cm. AJAJAJAJ! Kan jag bara säga! :/
    Jag vet faktiskt inte vad/om det är för skillnad på Puregon och Gonal-F. Men jag har för mig att jag läst någonstans att de är likvärdiga, så möjligen bara olika tillverkare, men jag är absolut inte säker.
    Vad roligt att det funkat för dig! :)
    Det jobbiga är att min gyn inte vill fortsätta stimulera me Puregon nu, efter att jag blev så överstimulerad, han tycker inte att det är värt det.
    Jag har ju iofs fått igång egen mens efter detta, så om överstimuleringen puffade igång min kropp? Är det ens möjligt tro?
    Har fått två blödningar, helt regelbundet, och det har nog aldrig hänt mig. Jag får sällan/aldrig egen mens, så bara det känns som ett litet mirakel! ;) Min kropp fattar något! :)

Lycka till och fortsätt kämpa alla starka blivande mammor!!! :)
  • kornett

Hej i sommarvärmen:)

Hur går det för er? Hur mår ni? Jag mår bra. Ska börja spruta med Syranela 29/7 så nu är man igångGlad

• Fridaj

Hej!
    Allt är bra här. Var på NUPP test igår och allt såg jätte bra ut! Fick se den lille plutten röra sig och vifta med armar och ben samt öppna munnen så nu känns det mer verkligt :)

Det kommer gå fort till den 29 ska du se sen håller jag tummarna för dig. Kram

• kornett

Smulan: Åh vad skoj att det ser bra ut. Hoppas att du njuter varje sekund nu:)
    Ja, vi får hoppas det, drygt en vecka kvar och sen en månad kvar...

• Loova

Hej på er!

Vad kul, nu får du snart börja kornett! Och vad härligt Smulan att allt såg bra ut! Så häftigt att få se det!

Själv är jag i totalt chocktillstånd! Var på vul idag och fick veta att det är TVILLINGAR!!!! O herregud säger jag bara. Jättekul självklart, men jag är så borta av chocken. Jag visste ju att det kunde hända, men jag trodde liksom inte egentligen att det skulle bli så! Är på jobbet, första dagen efter semestern, men måste påstå att jag kan inte direkt koncentrera mig...

Kram på er!

• kornett

Loova: Åååh vad roligt! Glad för er skull! Grattis!! Njut nu....

Ja, det känns bra att få börja spraya denna vecka. Bara 5 veckor till ÄP. Helt otroligt!

• Fridaj

Åh va kul Loova!!!;) GRATTIS!!
    Va kul med tvillingar!!;) kommer bli kanon ska du se!

Svar på tråden Någon med Pco, boende i Småland och som försöker bli gravid, som vill följas åt?