• ajnas

Blev BF flyttat framåt eller bakåt vid RUL jämfört med SM?

Alla mina tre graviditer har vid RUL daterats som kortare gångna än senaste mens-datumet. Dvs, vid RUL har mitt BF flyttats fram.

Hur var det för dig? Skriv gärna också hur mycket, och om du redan fött - när kom bebisen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev BF flyttat framåt eller bakåt vid RUL jämfört med SM?
  • Fru KM

Blev flyttad från 27 sep till 2 okt.

• Tant Green

4 dagar framåt (men hon föddes ändå 20 dagar tidigare, dvs 16 dagar tidigare än det ursprungliga datumet).

• Caranlachiel

På det enda RUL jag varit på fick jag samma datum. Men jag gick å andra sidan på pergotime och visste när jag hade ägglossning.

Den här gången gick jag också på pergotime men har ingen riktig koll på när ägglossningen var. Ska på RUL 20 juni så då får vi se!

BF 20 november
  • YlwaMarie

Enligt Sm ska jag få 19/7 enligt RuL 6/7 Så bakåthela 13 dagar, vet inte alls hur det gått till=)

• FruG

Jag har aldrig blivit flyttat vid RUL.

Vi har gjort ivf ( provrör) och då vet man exakt på dagen när ägget blev befruktat och våra barn i magen har vart exakt så stora som de ska vara för dagen då vid RUL.

• Alyana

1.a barnet: Blev framflyttad bara en dag jämfört med min egen beräkning. Dottern kom två dgr efter RUL-BF, så det stämde nog bra.

2.a barnet: Blev framflyttad tre dagar jämfört med mig egen beräkning. Sonen kom två dgr före RUL-BF, så det stämde också bra.

3.a barnet: Blev framflyttad fem dagar jämfört med egen beräkning. Dottern kom elva dgr före RUL-BF, så där stämde det bättre med min egen beräkning.

Nu är jag trebarnsmamma!:)
  • Knabbo

första barnet vart jag framflyttad 1 dag, från 16/1 till 17/1...hon kom 17/1
    andra barnet är bf enligt senaste mens 19/6, men enligt ul 26/6 så vart tillbakaflyttad en hel vecka...får se när den lill* väljer att komma då...

• Busungarnas mamma

Första barnet var bf enligt sm 28/3 och enligt ul 1/4. Han kom efter igångsättning den 9/4

Andra barnet var bf enligt sm 26/8 och enligt ul 26/8. Han kom efter igångsättning den 26/8

Nu med tvillingarna är bf enligt sm 11 oktober, ska på rul den 10 maj, så då får vi se vad de säger, men enligt ett tidigare ul är bf den 6 oktober.
    Sedan kommer jag ändå inte att få gå full tid så det blir väl någon gång i september istället för oktober.

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • Yiskah

Enligt SM har jag BF 3 augusti. Gjorde ett tidigt UL som visade på 5 augusti, och RUL visade sen på 6 augusti.

Svar på tråden Blev BF flyttat framåt eller bakåt vid RUL jämfört med SM?