• superpuma80

Mitt barns pappas nya sambo vabba för mitt barn?

Undrar om min dotters pappas nya sambo för vabba om min dotter är sjuk? Isf får hon då ersättning? Krävs det att min dotter är skriven på deras adress? Karens?

Jag hoppas INTE för jag skulle helt klart föredra att hennes pappa är hemma med henne när hon är sjuk men vet att han med sin egna firma helst vill slippa och låter säkert henne vabba istället.

/Caroline

• Svar på tråden Mitt barns pappas nya sambo vabba för mitt barn?
  • Cocco

Ja varför skulle hon inte kunna det? Här vabbar ofta mormor, du har väl rätt att överlåta vab till vemsomhelst.

• superpuma80

Därför att jag undrade. Tänkte att det kanske var så att hennes pappa måste vara sjuk och alltså oförmögen att ta hand om henne men han kan helt enkelt jobba och låta henne vara hemma?

OK

• Lena
    superpuma80 skrev 2011-04-26 20:09:43 följande:
    Därför att jag undrade. Tänkte att det kanske var så att hennes pappa måste vara sjuk och alltså oförmögen att ta hand om henne men han kan helt enkelt jobba och låta henne vara hemma?

OK
    ja om barnet är på skola/förskola annars.
  • superpuma80

Jo hon är 2 år och går på förskola

• Cia o krabaten

Ja då kan "vem som helst" vabba.
    Men man får ju bara TFP om som någon skrev barnet går på fsk annars och om den som vabbar förlorar inkomst.
    Så är man hemma iaf med ledig dag eller inte jobbar tex så får man inga pengar från FK för man måste gå miste om sin inkomst för att få TFP från FK.

Svar på tråden Mitt barns pappas nya sambo vabba för mitt barn?