• skånetös78

Ska chefen fylla i någon blankett (graviditetspenning)

När jag ansökte om havandeskapspenning (som det hette då) när jag väntade min dotter har jag för mig att det även fanns en blankett som min chef skulle fylla i.
    Nu när jag ska söka för kommande barn hittar jag inte någon sådan, det finns inte ens någonstans där min chef ska skriva under. Stämmer det att man numera ansöker helt utan "inblandning" av chefen?

*Linnea 7/11-08* *Lillasyster BF 11/8-11*
  • Svar på tråden Ska chefen fylla i någon blankett (graviditetspenning)
  • skånetös78

Aha, vad bra! Då ska jag skriva ut den!
    Stämmer det att jag kan få HP från och med den 13 juni om BF är den 11 aug? är så fruktansvärt dålig på att räkna..Och att det sen får bli FP från och med 2 augusti?

• Neith
    skånetös78 skrev 2011-04-27 13:25:50 följande:
    Aha, vad bra! Då ska jag skriva ut den!
    Stämmer det att jag kan få HP från och med den 13 juni om BF är den 11 aug? är så fruktansvärt dålig på att räkna..Och att det sen får bli FP från och med 2 augusti?
    Hej!
    Jag ansökte om graviditetspenning och fick det.
    Jag har bf 28/5 och får ersättning från 28/3-17/5, alltså 11 dagar innan bf.
    Tycker det mesta med FK är klurigt, och att det tar sådan tid, men å andra sidan har de faktiskt blivit rätt duktiga på att ta samtal snabbt när man ringer (oftast kvällstid) :)

lycka till och grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower} 
  • skånetös78
    Neith skrev 2011-04-27 13:30:07 följande:
    Hej!
    Jag ansökte om graviditetspenning och fick det.
    Jag har bf 28/5 och får ersättning från 28/3-17/5, alltså 11 dagar innan bf.
    Tycker det mesta med FK är klurigt, och att det tar sådan tid, men å andra sidan har de faktiskt blivit rätt duktiga på att ta samtal snabbt när man ringer (oftast kvällstid) :)

lycka till och grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower} 
    Jag är så himla dålig på att räkna,det blir alltid fel och jag känner mig så osäker. Vill ju att allt ska bli rätt från början så man slipper krångla med FK. Jag har också fått bättre erfarenhet av dem med tiden. Tycker att de kan vara ganska snabba med att handlägga saker nu. Dock saknar jag deras chat-funktion som de verkar ha avslutat.
    Snart BF för dig,lycka till!
  • Neith
    skånetös78 skrev 2011-04-27 13:35:39 följande:
    Jag är så himla dålig på att räkna,det blir alltid fel och jag känner mig så osäker. Vill ju att allt ska bli rätt från början så man slipper krångla med FK. Jag har också fått bättre erfarenhet av dem med tiden. Tycker att de kan vara ganska snabba med att handlägga saker nu. Dock saknar jag deras chat-funktion som de verkar ha avslutat.
    Snart BF för dig,lycka till!
    Jag är också helkass på att räkna, och det råkade jag visst göra när jag skickade in min ansökan till dom, men  de rättade den så vackert åt mig när jag fick ut papper om att det var beviljat :)
    Chattfunktionen verkar vara helt borta från deras sida ja, annars är ju sådant himla praktiskt om man inte orkar ta en diskussion per telefon med dom.

Jajamen, sista 4 veckorna kvar nu, om knodden bestämmer sig för att stanna inne. Första barnet och ja jisses vad nojig man är inför förlossningen. Men de flesta töser verkar ju ha en förmåga att överleva det, så det lär väl jag också göra, förmodar jag Skrattande 

I alla fall, lycka till med allt och ha en riktigt härlig dag i solen! (även jag är skånetös, så jag gissar på att solen gassar där du också befinner dig :) 
  • skånetös78
    Neith skrev 2011-04-27 13:39:57 följande:
    Jag är också helkass på att räkna, och det råkade jag visst göra när jag skickade in min ansökan till dom, men  de rättade den så vackert åt mig när jag fick ut papper om att det var beviljat :)
    Chattfunktionen verkar vara helt borta från deras sida ja, annars är ju sådant himla praktiskt om man inte orkar ta en diskussion per telefon med dom.

Jajamen, sista 4 veckorna kvar nu, om knodden bestämmer sig för att stanna inne. Första barnet och ja jisses vad nojig man är inför förlossningen. Men de flesta töser verkar ju ha en förmåga att överleva det, så det lär väl jag också göra, förmodar jag Skrattande 

I alla fall, lycka till med allt och ha en riktigt härlig dag i solen! (även jag är skånetös, så jag gissar på att solen gassar där du också befinner dig :) 
    Haha, ja då skriver jag som jag tror att det är och så får de väl rätta till det om det blir fel på en dag eller så-
    Ja jag kommer ihåg att man var riktigt nervös inför förlossningen. För mig gick den heltokigt så det blir snitt denna gång, men även om det gick ovanligt illa för mig så överlevde jag så det kommer du med att göra kan jag lova! Det är häftigt att föda barn!
    Ha det bra och njut av solen,det gör jag!
Svar på tråden Ska chefen fylla i någon blankett (graviditetspenning)