• MammaRamqvist

Reagerade bra på Pergotime

Överlycklig!!!! Har ätit pergo och var igår på VUL för att se hur många äggblåsor som är mogna.. Hade 2 stora fina äggblåsor som kommer att släppa under detta dygn sa läkaren!! Håll tummarna för oss nu att de tar sig!! Har bara ätit en kur och hoppas så att de ska räcka då de inte finns några medicinska fel på varken mig eller min man enligt läkaren. Annars har jag två askar pergo kvar i skåpet här hemma om de skulle behövas :) Har någon erfarenhet av Pergo? Blev ni gravida? Och hur fort? Kram till er alla därute som kämpar!

• Svar på tråden Reagerade bra på Pergotime
  • dragonesse

Grattis! Självklart ska vi hålla tummarna för dig!

Jag blev gravid på andra kuren pergotime. Första kuren fick jag ingen ägglossning alls, andra kuren var det ett ägg på gång som också släppte och då blev jag gravid! Har nu en liten Rasmus hemma som snart blir 5 månader!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • MammaRamqvist

Okej vad roligt !!! Grattis till pojken.,.. Jag hade ju två mogna stora äggblåsor som skulle släppa swå då borde de ta sig... Undra hur stor chans man har att bli gravid?

• dragonesse
    MammaRamqvist skrev 2011-04-27 15:25:59 följande:
    Okej vad roligt !!! Grattis till pojken.,.. Jag hade ju två mogna stora äggblåsor som skulle släppa swå då borde de ta sig... Undra hur stor chans man har att bli gravid?
    Tror de sa till mig att chansen var runt 20 % på ett ägg, man ska ju komma ihåg att även vid normal ägglossning så tar det ju sig inte varje gång... Men jag tycker 20 % låter lite lite ändå. Det kommer säkert gå bra för dig!
    (¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Mumman

Hur stor var dina blåsor?

Jag gjorde VUL idag och hade en äggblåsa på 22mm, men ÄL testerna visar fortfarande negativt. När kan det tänkas släppa då?!

Svar på tråden Reagerade bra på Pergotime