• jessica1979

Tunnare livmoderslemhinna av Pergotime

Har hört att man kan få ovanstående. Är det någon som har tillgång till en vetenskaplig artikel där det är bevisat att det är så. Skulle gärna vilja visa dem på kvinnokliniken där jag går isf för där verkar ingen tro det.

• Svar på tråden Tunnare livmoderslemhinna av Pergotime
  • Hjärtefröjd

En del får tunnare, andra tjockare (tex jag). Enda sättet att kolla är ju att göra VUL precis före ÄL varje månad.

• Zelmilainen

pergo minskar även mängden fertilt sekret...

nehepp...
  • Jag är bara jag

Jag fick mens 1,5 dag totalt vilket är bevis på för tunn slemhinna. Det är ju en vanlig biverkan ju! Vad är det för cykelverkstad du går till!?

• Hjärtefröjd
    Jag är bara jag skrev 2011-04-29 15:19:55 följande:
    Jag fick mens 1,5 dag totalt vilket är bevis på för tunn slemhinna. Det är ju en vanlig biverkan ju! Vad är det för cykelverkstad du går till!?
    Jag har mens i ungefär en dag varje månad, men har tjock slemhinna (mellan 11-13 mm dagen innan ÄL). Så kort mens betyder inte alls automatiskt att man har tunn slemhinna.

Men.. tunnslemhinna är absolut en biverkning av pergo, men långt ifrån alla drabbas ju av just den biverkningen.
  • Jag är bara jag
    Hjärtefröjd skrev 2011-04-29 16:18:02 följande:
    Jag har mens i ungefär en dag varje månad, men har tjock slemhinna (mellan 11-13 mm dagen innan ÄL). Så kort mens betyder inte alls automatiskt att man har tunn slemhinna.

Men.. tunnslemhinna är absolut en biverkning av pergo, men långt ifrån alla drabbas ju av just den biverkningen.
    Jag pratade ju om mig också ju. Jag blöder 5-6 dar så hur man kan blöda så lite som du med tjock slemhinna övergår mitt förstånd! Det är en långt vanligare biverkan än folk vet om-vissa vet inte om det alls. Pergo är långtifrån bara av godo...
  • Gunnell

Min läkare sa att den kan bli tunnare under ägglossningen, men sedan tjockar den till sig igen. Jag var också orolig över tunn slemhinna nämligen. Men enligt honom var det inget att oroa sig för. Blev för övrigt gravid när jag slutade med pergo....

• jessica1979

Det är ingen av er som snubblat över någon artikel? Dumt att det inte står med som biverkning i FASS om det nu är så, vilket det ju verkar vara.

Svar på tråden Tunnare livmoderslemhinna av Pergotime