Minskad lust - panik!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år. Vårt förhållande har gått mycket upp och ner men vi älskar varandra och har det väldigt bra. Jag har tills för 2 år sedan haft stora problem med smärta vid samlag men efter mycket tanketräning och glidmedelsanvändande så har jag fått sexlusten tillbaka och det har inte varit några problem med smärta heller.
För exakt år sedan gick vårt förhållande ner i en stor djup svacka. Det kändes som att vi helt hade tappat bort varandra och jag var helt livrädd för att min stora kärlek skulle säga att han inte ville vara med mig längre. Senare visade det sig dock att han var rädd för att jag inte älskade honom längre. Han trodde inte att han gjorde min lycklig längre. Efter det började jag grubbla en massa på det här och ju mer jag tänkte på det ju säkrare blev jag på att jag inte älskade honom längre. Nu i efterhand är jag ganska säker på att det bara var tankens kraft som gjorde att jag tvivlade på mina känslor. Fokuserar man stenhårt på en sak (jag tänkte på det här 24 timmar om dygnet i säkert 3 månader) så blir det ju oftast så som man tänker sig att det ska bli. Därför bestämde jag mig själv för att vända tankarna till att vara positiva istället och nu finns det inga tvivel längre - han är min stora kärlek och det kommer aldrig finnas någon som är bättre för mig än honom. Han gör mig lycklig och vi har ett fantastiskt förhållande.
Tyvärr så har dessa tankar nu kommit tillbaka då jag helt plötsligt en dag slutade att bli våt när vi skulle ha sex. Det började i mitten på februari. Då var det en gång som jag inte blev våt (brukar bli våt så fort han tar på min rumpa i stort sett) och nu är jag helt livrädd att detta är ett tecken på att jag inte älskar honom längre i alla fall...på något undermedvetet sätt. Jag älskar att ha sex med honom och jag vill verkligen men jag blir bara inte våt...och jag har helt fastnat i dessa negativa tankar...vad ska jag göra?
Kan det vara så att jag på något undermedvetet sett inte älskar honom längre eller är det bara min kropp som strejkar en stund? Jag vet varken ut eller in...