• ettplustack

Pergotime, någon som också äter? jag är helt ny :)

Hej hej
    Har tagit första tabletten i dag och undrar om det är fler som också äter pergotime just nu ?

Hur länge har ni ätit, eller har det funderat så ni blivit gravida ?

• Svar på tråden Pergotime, någon som också äter? jag är helt ny :)
  • lavli

Hej.
    Jag har ätit en enkel kur tidigare i år men fick ingen Äl och då ingen mens.
    Dom satte mig då på en dubbelkur.
    Va hos gyn i tisdags och då sa dom att jag skulle ha Äl vilken dag som helst.
    Så nu är det bara att hålla tummarna att det inte kommer någon mens den 12 maj :)
    Lycka till 

• ettplustack
    lavli skrev 2011-04-29 21:26:46 följande:
    Hej.
    Jag har ätit en enkel kur tidigare i år men fick ingen Äl och då ingen mens.
    Dom satte mig då på en dubbelkur.
    Va hos gyn i tisdags och då sa dom att jag skulle ha Äl vilken dag som helst.
    Så nu är det bara att hålla tummarna att det inte kommer någon mens den 12 maj :)
    Lycka till 
    Åh va roligt :)
    Jag ska lämna blodprov den 16 maj för att se om jag haft ägglossning annars skulle han öka min dos också.
    Hur länge har ni försökt ?
    Och lycka till själv :)
  • violatricolor

Ska börja med det nästa mens är det tänkt, vilket är om ca två veckor. Är lite orolig över biverkningar dock. Har ni haft några?

• ettplustack
    violatricolor skrev 2011-04-30 16:21:18 följande:
    Ska börja med det nästa mens är det tänkt, vilket är om ca två veckor. Är lite orolig över biverkningar dock. Har ni haft några?
    Jag har ju bara ätit två tabletter men tycker inte jag känner något speciellt. Lite känslig men om det beror på tabletterna eller att jag liksom insåg att jag har pco och verkligen måste förändra min livsstil för att kunna få bli gravid  vet jag inte ... Biverkningen är väl att det kan bli fler än ett barn :)
  • lavli
    ettplustack skrev 2011-04-30 10:17:07 följande:
    Åh va roligt :)
    Jag ska lämna blodprov den 16 maj för att se om jag haft ägglossning annars skulle han öka min dos också.
    Hur länge har ni försökt ?
    Och lycka till själv :)
    Vi har försökt i nästan 3 år nu..
    Så blir jag gravid nu så kommer allt kännas komplett
  • ettplustack
    lavli skrev 2011-04-30 18:49:05 följande:
    Vi har försökt i nästan 3 år nu..
    Så blir jag gravid nu så kommer allt kännas komplett
    Vi har snart försökt i ett år så det är inte så länge, så nu hoppas vi till tusen att vi får + snart  :)
Svar på tråden Pergotime, någon som också äter? jag är helt ny :)