• ventilera mera

Klänning till försommarbröllop... smakråd tack!

Jag ska på bröllop senare i vår/sommar, och måste ha en långklänning. Klädkod finns egentligen inte eftersom det är ett assyriskt/syrianskt bröllop - koden förändras nämligen beroende på hur nära släkt man är med brudparet. Jag ingår i "första släktledet" och bör alltså ha hellång och hyfsat festligt på mig.

Jag är också av modell aningen större än utbudet i festbutikerna (skulle kunna klämma på mig men skulle se ut lite som välstoppad korv) och då sjunker utbudet märkbart.

Nu har jag hittat en plus-size webshop och velar mellan bla dessa två klänningar... vad tycker ni? De kanske kan tyckas lite "too much" men eftersom vi snackar syrianer här så kan jag säga att jag nästan skulle kunna klä mig i julgranskulor och ändå vara den med minst bling-bling på festen.

• Svar på tråden Klänning till försommarbröllop... smakråd tack!
  • ventilera mera
    Tant Groda skrev 2011-04-29 22:11:11 följande:
    Svårt val, men lilaaktiga hade jag nog valt. Inte riktigt min stil bara
    Inte min heller - men jag är så illa tvungen... haha...
  • Astarte

Den till vänster var jättefin! Så härlig tradition där där med klädkoden, det visste jag inte att det var så.

• ventilera mera
    Astarte skrev 2011-04-29 22:13:25 följande:
    Den till vänster var jättefin! Så härlig tradition där där med klädkoden, det visste jag inte att det var så.
    Jag lutar också åt vänster, känns mer somrig.

Jo, så är det - ju närmare släkt, ju mer festlig. Är man släkt på långt håll eller bara vänner, då kan man ha på sig i princip vad som helst - så länge det är "festkläder". Svart går också bra, men det är jag fortfarande för svensk för att ta på mig på ett bröllop...:)
  • Toddes mamma

Den till vänster, tycker den passar bättre till ett sommarbröllop!

• Lindreas

Ja, den vänstra var finast, tycker jag.

• ventilera mera

Beställningen är gjord... det blev den vänstra, hoppas bara jag har mätt rätt och överfört till inches istället för centimeter. Blir lite nagelbitande innan den dyker upp!

Tack för hjälpen, alla!

Svar på tråden Klänning till försommarbröllop... smakråd tack!