• caol79

Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?

Har tagit Pergotime i sex månader och gick förra månaden över till Puregon. Det blev ingen graviditet denna månad och börjar med Puregon idag. Hur många månader kan man gå på Puregon (och försöka på egen hand)?

Och ni som blivit gravida på Puregon, hur många behandlingar behövde ni?

• Svar på tråden Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?
  • caol79

Tyvärr dog det ena embryot, men det som stoppades in var av toppenkvalite. Så nu är jag två, får se hur länge. Konstig känsla.

• FruZäll

Är det tabletter eller sprutor? Har ätit pergo i 6 månader nu. Ska till läkaren nästa månad o diskutera hur vi ska göra.

• caol79

Puregon är en sorts spruta. Ser ut som en penna. Jag har hört att det är bättre för slemhinnan med puregon. Läskigt första gången, men sedan går det som en dans att spruta sig själv!

• caol79

Glömde bort att berätta. När vi satte in embryot i fredags berättade läkaren att anledningen till att de 16 blåsorna inte innehöll ägg, var för att jag stimulerades med för låg dos av puregon, dvs de var inte mogna. Detsamma gällde de tre äggen som det inte blev något med. De var helt enkelt omogna. Jag är väldigt lättstimulerad och de var rädda för att jag skulle bli överstimulerad. Därför tog jag bara 100 IE. Har fått tre ägg tidigare av en halv pergotablett.

• Stinen10

Oj,  jösses vad lättstimulerad du e... Själv fick jag inte ens ETT dugligt ägg över 8 mm av trippeldos pergotimeFörvånad

Fick ju ETT fint ägg sist när jag tog 50ie puregon, men då kanske inte mitt heller va moget!? D kanske var därför jag inte fick någon äl...

Tänk va mycket d e som kan gå fel, man kan ju bli deprimerad för mindreSkrikandes

Ska nog prata me min gyn på fredag när jag ska dit på vaginalt ul, får se vad han säger...

Tack för infon o lycka tillGlad

• pernillamcd

åh måste följa!

Har fått två barn för 11 och 8 år sedan med Pergo. Detta pga att jag inte ägglossar = ingen mens.

Nu verkar de inte fungera. Har nu tagit två omgångar med Puregon. Första gången så fick jag inte ta Ovitriellen för jag hade fått cystor av Puregonet och var tvungen att behandla dem först. Nu andra omgången hade jag ett fint ägg på 20 mm och tog samma kväll, den 3/10, Ovitrellen.

Testade i morse positivt "på riktigt" (har fått svaga, svaga streck i förrgår). Dessvärre så kom mensen idag eller om det nu klassas missfall. Vet inte alls! Hoppas kunna fortsätta se en ökning av HCG men tvekar. Enligt BM kunde det vara en nidblödning men hon gav mig inga större förhoppningar...

Pratade med kliniken jag går på och de vill varken säga bu eller bä utan jag fårsnällt vänta till måndag vecka 44 för att testa igen enligt dem och ringa tillbaks...

Vad ska jag tro??

Kram!

• caol79

Oj vad jobbigt! Men det är ju många som har mens fast de är gravida. Om plusset blir svagare kanske det är mf. Du har inte testat för tidigt? Otrivellen ger plusutslag i 10 dgr.

• pernillamcd

Hej

Ovitrellen togs den 3 oktober så nej dessvärre kan jag inte skylla på den :(

Ja jag får väl bara hålla ut gissar jag. Pratade dock med en BM och hon berättade att om det är ett missfall kan HcG:n sitta i upp till 14 dagar. Vill ju veta innan dess!! BLÄ!

• Stinen10

Man trodde att det skulle va lättare att veta när man är gravid, har äl mm då allt styrs med sprutor. Men det är precis lika förvirrandeFörvånad Hoppas det löste sig för dig pernillamcd!?

Carrobarro79, hur gick det för dig med embryot? Hoppas det stannade kvarSolig

Själv ska jag på vag ul imorrn för o se om nåt ägg växt till sig efter puregonet. Hoppas det går bättre för oss denna gången...

Kram på er  

• caol79

Kommer att testa nästa söndag. Men jag har gravidsymptom, fast man vet inte om det är progesteronet man tar som ger samma biverkningar.

• pernillamcd

Ja jag har haft blödningar (slemmiga) i 2,5 dygn, som slutade idag på fm. Vet inte vad jag ska tro. Får väl ställa in mig på missfall dessvärre. Testar imorgon igen på morgonurin så får vi se. Borde väl vara mycket starkare plus om det finns något där. Kram!

• Stinen10

Jag håller tummarna för er bägge tvåGlad

Själv blir d nog ovitrellespruta på fredag morgon så i helgen blir d åka avFlört

Kram på er

• pernillamcd

Starkare test på hcg igår men samtidigt en sparsam lite blödning ( räckte att torka med papper en gång )

VAD ska jag tro?

• caol79

Men då är du nog gravid! Blöda kan man ju göra ändå. Hör av dig till barnmorskan, så kan du få hjälp. En kompis blödde under hela första trimestern. Ordentligt. Lycka till och grattis!

Svar på tråden Ni som tagit Pergotime och sedan gått över till Puregon, hur många månader använde ni Puregon?