• taxsandra

ni som fött i vecka 33-34

Hur har det gått för er att amma?
    ville ni amma?

Jag fick min dotter i vecka 33+4 jag fick pummpa första månaden för att hon var för trött att årka själv hon fick sond. Men sen så funka amningen bra har jusst slutat att amma hon är nästan 8 månader nu.

• Svar på tråden ni som fött i vecka 33-34
  • bollanmollan

fick min son 33+2 med akut snitt. Min mjölk kom aldrig i gång och efter 3 månaders pumpande gav jag upp

• Yrvind

Min son föddesi vecka 33+6 och han behövde sond i 6 veckor. Under den tiden pumpade jag och la till vid bröstet för att han skulle försöka suga lite sjäv varannan timma dygnet runt. Slitet belönade sig med att han efter det kunde amma själv. Dock gick han upp dåligt i vikt så efter nästan 5 månader fick jag lägga till honom varannan timma dygnet runt i en månad. Eftersom det inte påverkade vikten positivt började vi ge tillägg i flaska i gång per dag fron 6 månaders ålder och det gjorde susen. Jag ammade i 11 månader och slutade tidigare än jag ville då han började bitas så mycket. Idag är han en stadig, rund kille, 15 månader och 12 kilo

• taxsandra

det tog 4 dyng för mig att pummpa igång mjölken och sen hade jag bra med mjölk. hon gick upp bra på min mjölk har inte behöft ge henne nå annat än min mjölk från de kom igång

• Stronza simpatica

Jag födde med kejsarsnitt i ve 33+1. Amningen kom igång först efter 3 ve och då gick det hur bra som helst men efter tre mån var inte min mjölk tillräcklig så jag började varva med ersättning och efter 4 mån bestämde jag mig för att börja lägga ner amningen helt när jag insåg hur fetfattig den blivit och inte mättade han alls längre.
    Idag är han snart 5 mån och väger 5.5 kg.

Svar på tråden ni som fött i vecka 33-34