Är det bara vi som inte ingår i en stor bullrig härlig familj/släkt? (bara jag, maken o dottern...)
Vi har en liten ettåring som har oss TVÅ, sin mamma och pappa. Makens föräldrar engagerar sig så pass lite att hon inte vet vilka de är när de väl kommer. Makens bröder är helt ointresserade och dessutom lite yngre så de lever ju ett helt annat liv. Jag har bara min mamma och inga syskon. Och min mamma är sjuk så trots att hon gärna vill orkar hon inte... Jag blir så ledsen över detta. Jag vet ju att jag ska vara glad att hon växer upp i ett harmoniskt hem med en mamma och pappa som avgudar henne men under hela min egen uppväxt med en ensam mamma saknade jag alltid en släkt.... Vi har aldrig någon som kan vara barnvakt utan måste gå själva på födelsedagsfester etc. Vi har så smått börjat skola in en tjej som vi ska betala att passa men det är ju inte riktigt samma trygghet som en mysig farmor.
Ah sorry för en deppig tråd behövde kanske bara skriva av mig lite en kall och mulen dag... Möjligtvis finns det någon mer som inte lever "buller-by-liv"...?
Kram på er