• Dody
    Äldre 1 May 18:08
    14326 visningar
    10 svar
    10
    14326

    Vad kan man ge som present till någon som mist sitt barn?

    Har en vännina som miste sitt barn i grav v 39, och som nu fött fram det och ska begrava det. Vad kan man ge som present till ngn som mist sitt barn? Ni som själva varit med om det vad uppskattade ni mest?

    Jag hittade detta men vill ha lfer exempel:
    spädbarnsfonden
    lyckoamulett


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Svar på tråden Vad kan man ge som present till någon som mist sitt barn?
  • Äldre 1 May 18:27
    #1

    Vi gav en vacker blombukett o ett kort där vi skrev hur lessna vi var för deras skull o att det ändå var världens bästa föräldrar.

  • Younes
    Äldre 1 May 19:28
    #2
    +1

    Jag skulle säga en kram, ett städat hem eller ett mål mat (Beroende på hur nära ni står förstås). Matriella ting är rätt meningslösa vid det tillfället. Men omtanke kan man uppskatta.


  • Dody
    Äldre 1 May 19:53
    #3

    Ja 70 mil bort så det är lite svårt att hjälpa till praktiskt


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Ruggug­glan
    Äldre 1 May 19:56
    #4
    +1

    Om jag hade mist mitt barn så hade jag inte velat ha någon present... Men en kram eller omtanke på annat sätt.

  • PVeraB
    Äldre 1 May 20:39
    #5

    en stjärna tyckte jag var en fin present mystar har.
    Sen tyckte jag om när folk satte in pengar till nån fond.

    men som alla tidigare har skrivit omtanke kommer man långt med :)

  • Littor­ina
    Äldre 2 May 12:56
    #6

    För en tid sen föddes ett barn alldeles för tidigt i vår familj. Alla nyfödda barn bukar ju få en present så jag köpte en skallra till barnet även om hon aldrig fick använda den. Jag ville lixom behandla barnet som vilket barn som helst. Det är ju oavsett om barnet levde eller inte ett älskat barn.

    Föräldrarna såg ut att uppskatta presenten. Jag vet inte vad dom gjorde med den. Föräldrarna fick kramar.

  • Äldre 3 May 21:17
    #7

    Vi fick en jättefin liten nalle.. den var fast på en "stående pinne" med ett hjärta på toppen...

    annars finns det fina mjukdjur med vingar, kanske kan vara något?
    ni kan gratulera och beklaga via ett litet kort.. 

  • Äldre 3 May 21:23
    #8
    Farfalla skrev 2011-05-03 21:17:02 följande:
    Vi fick en jättefin liten nalle.. den var fast på en "stående pinne" med ett hjärta på toppen...

    annars finns det fina mjukdjur med vingar, kanske kan vara något?
    ni kan gratulera och beklaga via ett litet kort.. 
    typ någon av dessa:
     http://2.bp.blogspot.com/_m-cwDYe7F-w/SQsOHtf2FZI/AAAAAAAAABY/ER1hGHB-TTA/s1600-h/fr%C3%B6ken+f%C3%B6rgetmigej+okt+015.jpg

    http://www.nalleriet.se/bukowski-nallar/160-kaitlyn-nalleangel-bukowski-design.html
  • Dody
    Äldre 4 May 19:58
    #9

    Det blev ett gåvobrev som jag först själv skrev med en fin dikt. Hon blev jätteglad =)


    Det svåra är inte att hitta ngn ny att älska utan att älska det du har
  • Tue 2 Aug 2022 20:32
    #10

    Förstår att det är alldeles för sent för att hjälpa dig, men det kanske hjälper någon annan:)

    våran som dog en timma efter att han kom till världen. Hela livet rasade. Vi fick många blommor och sms med ?säg till om det finns något vi kan göra?. Det är så jag själv också har gjort mot andra i min närhet när de hamnat i kris. Det är alltid fint att veta att folk tänker på en, men det är inte till mycket hjälp. 


    mitt tips (som vi fick av min moster, och VERKLIGEN var uppskattat) är en prenumeration på matkassar. Vi fick tre månader på hello fresh, och det var en riktig kanonpresent!

Svar på tråden Vad kan man ge som present till någon som mist sitt barn?