• Anonym (Ledsen)

Är de vanligt bland killar att lusten minskar?

Är gravid i vecka 35 och min sambo tänder inte lika mkt på mej längre pga magen...
    Har haft de på känn ett tag då vi knappt haft sex och han tar inte på mej längre...
    Har inte kunnat släppa de sen jag fick veta de och känner mej bara äcklig och ful....
    Han säger att de blir bättre efter förlossningen men jag känner att jag behöver de nu med, jag tar på han och säger fina kommentarer men får ingen respons... =(
    Mår väligt dåligt pga de hära och vet inte vad jag ska göra...

Är de fler som har de så här?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är de vanligt bland killar att lusten minskar?
  • Anonym (jobbigt)

Usch va jobbigt, va gravid för ett tag sen men fick mf, va supernojjig över att han skulle tycka jag va för tjock osv... han sa att jag inte skulle oroa mig men det gjorde jag ändå...då kom jag bara till vecka 14.... förstår att du mår jättedåligt pga av detta, har du berättat för honom hur ledsen det gjorde dig när han sa det?? 
    Då får fråga honom om han har ont i tänderna...har han inte det så säg BIT IHOP, du e gravid och för att må bra behöver du sex och närhet, säg att det e viktigt för både dig och barnet. Men det e så jobbigt att behöva va nödbedd för att få sex i sitt förhållande. Lider med dig!!

• Fartill3

Jo men om man tappar lusten så är det inte så underligt. Underlivet har förvandlats från kärleksgrotta till födelsekanal. Dessutom kanske det finns någon liten del kvar i reptilhjärnan som inser det hopplösa i att befrukta en havande kvinna. Det är ju trots allt någonstans driften att föröka sig som är urkraften bakom sexuella handlingar.

• mumama

hörde från någon familjepsykolog någon gång på den tiden innan jesus fått på sig tofflorna att (det är oftast kvinnan som tappar lusten) att man " får väl ställa upp" tyckte det var klockrent =D

Har du årövat att prata med din sambo om detta ? det kansek bara är som så att det är mkt på jobbet, orolig inför förlossningen, rädsla att skada dig osv?

Sen så tycker inte alla män att det är attraktivt med gravida kvinnor, det får man ju liksom ta kanske?

själv kunde jag inte få mitt ex att ta i mig från v 18. DET var en pärs kan jag säga!

• Dennis76

Inte bara en kvinna förändras under graviditeten vi män oxå. Det är många känslor som går runt i oss, visa uttrycka sig bättre än andra. Visa tycker det är mysig o vacker med gravid mage andra killar tycker det är tvärtom. Tror inte att hantänder mindre på dig, det är kanske mest rädsla av att inte veta hur att göra saker o ting.

Min fru är i vecka 36 o hon är jätte vacker. Älskar henne jätte mycket o tänder på henne lika mycket som för finns nog ett litet kanin i mig

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-05-03 08:44:12 följande:
    Usch va jobbigt, va gravid för ett tag sen men fick mf, va supernojjig över att han skulle tycka jag va för tjock osv... han sa att jag inte skulle oroa mig men det gjorde jag ändå...då kom jag bara till vecka 14.... förstår att du mår jättedåligt pga av detta, har du berättat för honom hur ledsen det gjorde dig när han sa det?? 
    Då får fråga honom om han har ont i tänderna...har han inte det så säg BIT IHOP, du e gravid och för att må bra behöver du sex och närhet, säg att det e viktigt för både dig och barnet. Men det e så jobbigt att behöva va nödbedd för att få sex i sitt förhållande. Lider med dig!!
    tråkigt att du fick mf.. =/
    Har pratat med han om de och han säger bara att de blir bättre efter förlossningen..
    vet att man kan blöda länge och sen är man trött och de oftast kommer saker i vägen som gör de svårt att få till de med närhet o sex... vill och behöver nu oxå. men vill samtidigt inte tvinga på han nåt som han inte vill...
  • Anonym (Ledsen)

Ne klart båda förändras och de är förståligt, men man behöver de ändå, att få höra att man fortf är fin och så.
    Har som sagt pratat med han hur jag känner och de funkar några dagar sen är samma visa igen, vilket är lite tröttsamt =/
    Vågar inte ens försöka få till de längre, är rädd för att bli av visad och då känns de ännu värre...
    Han har även sagt att jag är ömtålig för att man har en mage nu, men sa till han att de inte är nån fara, men känner han så, så gör han.
    Innan jag vart gravid har han alltid sagt att det är sexigt med gravid magar, men de kanske är skillnad när jag är de.
    Sen blir man så himla mkt gladare av att ha sex oxå Tungan ute

Tack för att ni delar med er! =)

• Anonym (samma här)

Känner igen det där, jag var gravid och ville jämt ha sex, visste att vi skaffat barnet tillsammans och det kändes annorlunda jämfört med innan, alla tankar kring att vi två producerat och det hela kändes så roligt, ville ha sex hela tiden pga mina hormoner under graviditeten. Sa några ord under våran sex, men han blev bara arg och sa sluta nu börja inte igen, sa typ kanske gud så mysigt vi har det nu, en bebis där inne som sparkar. Då sa han bara du säger hela tiden samma sak när vi har sex, då blev jag ledsen och ville därifrån, sen när vi höll på så ville han bara därifrån, kom igen nu jag är trött. Men det vänder gumman, tro mig dem är bara svartsjuka för att vi bär på barnen och att dem ska göra dem illa när dem har sex med oss. Deras tankar är roliga :D

• Anonym (Ledsen)

Hehe ja =)
    men man känner sej inte spec attraktiv när han inte tar på mej som han gjorde innan lr säger saker som han gjorde... =/ hoppas verkligen de blir bättre sen =)

Svar på tråden Är de vanligt bland killar att lusten minskar?