• Anonym

Hur hitta tillbaka till kärleken?

Hej!

Vet inte hur jag ska förklara min situation här, men gör ett situation. Min man och jag har varit ett par i snart 10 år, vi har en son tillsammans som är 1 år gammal. Sedan sonen föddes har vi bråkat mycket, det har gått i perioder, vissa tider har varit bra, men sedan har vi bråkat och bråkat, om småsaker och större saker. Jag vill att det ska fungera, men jag känner att kärleken till min man minskar, jag vill att vi ska hitta tillbaka till vår kärlek och särskilt nu när vi har en son tillsammans. Samtidigt vill jag inte att sonen ska växa upp med föräldrar som inte älskar varandra och bråkar mycket. Hur kan vi hitta tillbaka till vår kärlek? Vi har haft många fina år tillsammans, där respekt och kärlek varit stor. Kan tillägga att det varit tufft med sonen, kolik första månaderna, mycket sjukdomar och lite sömn. Några tips?

• Svar på tråden Hur hitta tillbaka till kärleken?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det faktum att ni haft många fina år tillsammans utgör för er en bra grund att stå på och det kan vara hoppfullt inför framtiden. Ni har fått problem sedan ni fick barn med mycket bråk. När man bråkar mycket brukar det handla om underliggande känslomässiga faktorer, förutom att ni kan ha varit trötta förstås. Jag tror att ni behöver prata mer på djupet med varandra om hur föräldraskapet förändrat er som personer och er relation. Då kan ni återfå respekt och kärlek. Om det är svårt på egen hand, sök hjälp!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Hur hitta tillbaka till kärleken?