• Mammatill2tjejer

Ammning på allmän plats!

Med anledning av en annan tråd här på FL så blev jag lite nyfiken på det där med ammning på allmän plats och det faktum att det uppenbarligen är källan till en hel del irritation.

Hur vanligt är det egentligen att omgivningen blir störd av en ammande mamma?
    Bör ett förbud införas?
    Är det fler män än kvinnor som har ett problem med just ammning på allmän plats?

Vad anser du? Blir du störd av kvinnor som ammar på allmän plats?

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:49
    Jag vet att jag stavat fel på ordet amning och ber om ursäkt för detta.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ammning på allmän plats!
  • Kastlös

Brukar inte lägga märke till sådant och jag röstade på första alternativet.

• Boothwalker

Jag tycker det är ok att folk ammar men föredrar om de gör det diskret. Men går det inte så ge ungen mat ändå liksom. =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Neapea87

Jag skämdes mycket de få gånger jag blev tvungen att amma på allmän plats, på caféer, i köpcentrat och liknande. Dock var jag tvungen att ha amningsnapp och mjölkuppsamlare och det blev ett jäkla söl. Så det var i princip omöjligt att amma någonstans där jag inte kunde lägga ifrån mig sakerna, tömma mjölkuppsamlaren, byta sida på prylarna och torka etc. (t.ex. på bussen eller gåendes). Och även om jag satt på ett café tyckte jag att det blev för söligt och äckligt för alla stackare som behövde se det, så aldrig i livet att jag hade gjort det! Om jag däremot inte behövt några hjälpmedel och det inte blivit direkt kladdigt så hade jag nog inte skämts för att amma i fåtöljen på caféet eller på en parkbänk, men jag hade helt klart skylt mig och barnet med en filt.

Behöver jag säga att jag inte orkade amma i mer än sex veckor? ;)

I have enough friends
  • Tygtiiger

Jag röstade på ettan. Jag föredrar att folk skyler sig för jag tycker att offentlig nakenhet är lite smaklöst, men det är inte så att jag aktivt stör mig på att råka se ett bröst. Har för övrigt bara hänt en gång, trots alla ammande mammor jag har sett och umgåtts med. Mata på, för tusan.

Krupke, we've got problems of our own!
  • J M Calvert

Vad fan, kan en man visa pattarna kan väl för helvete kvinnan göra detsamma, speler roll liksom. Amma på ni bara, jag skiter fullkomligt i vilket...

• puss

. Jag är KVINNA och tycker att det är helt ok att amma på allmän plats. Spelar ingen roll hur mycket av bröstet som visas

I will mustardize you
  • Pentagram

Är man, stör mig inte det minsta på offentlig amning och tror inte särskilt många är emot det.

• cärröförfän

jag förstår verkligen inte vad som är så provocerande med det. och om patten syns väl, who cares? mer pattar åt folket!

• oxe79

Alt.2
    Fast man behöver ju inte gå till överdrift, en luftig schal över axel och baby räcker bra.
    Och blir baby nyfiken och ska titta utanför hela tiden (självupplevt)  så får man väl skita i den, då har man ju försökt i alla fall. 
    Huvudsaken barnet får mat i sej och inte vrålar av hunger, det stör mej och säkert de flesta mer än en skymt av en tutte.

• VirrigaVerna

Låt barnet äta.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Filoso Fisken

Röstade på nr 1! Tycker amning är något fint, vackert och nästan "heligt". De som stör sig så jävligt kan väl gå därifrån, sluta titta eller sätta en filt över sina egna huvuden istället. Förstår inte riktigt problemet. Om jag tycker något är så fruktansvärt äckligt så tittar jag bort eller går därifrån. Inte sitter jag väl och ger äcklade blickar, kommentarer eller gnäller. Jävla fjanterier liksom!

Tänk om man hade haft såna här diskussioner om överviktiga, liksom. Ska överviktiga ta hänsyn till de som tycker att dem är äckliga? Kanske ha en filt över huvudet så de äcklade slipper se när de tuggar? Eller kanske ta in maten på toaletten och äta där istället?

Det funkar ju inte riktigt så.

• grind

Det är de som inte har barn som ska diskrimineras. Inte de som har det så låt mammorna amma i fred.

• poirot
    grind skrev 2011-05-09 08:48:13 följande:
    Det är de som inte har barn som ska diskrimineras. Inte de som har det så låt mammorna amma i fred.
    Ja, barnlösa ska minsannn inte gå omkring och vara barnlösa ostraffat!
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • giftfri

Jag är man, å jag ammar aldrig min fru på allmän plats, med hänsyn till andra...

Du är inte alls en bättre människa än mig!
  • Lykkorus

Jag tycker det är äckligt! Det må vara naturligt, och bla bla bla. Men jag blir rentav äcklad. Jag vill inte se någons nakna bröst och framförallt inte se ett litet barn ligga där och suga. Världen är fri, och vi alla gör som vi vill så vill inte se något förbud mot det. Men jag själv skulle aldrig amma offentligt.

Svar på tråden Ammning på allmän plats!