• GrönaDruvan

Hur bor ni ensamstående med 2 barn?

Bara ni ensamstående med 2 barn behöver svara.

Jag undrar hur mycket ni får ut i lön?

Vad kostar ert boende?

Bor ni som ni vill göra?

Hur bor ni? Lägenhet, radhus, villa.... antal rum, uteplats, trädgård eller balkong????

• Svar på tråden Hur bor ni ensamstående med 2 barn?
  • Vinga1972

Radhus, 5 rum och kök, 140 kvm + biytor, trädgård, atrium och balkong. Lånen motsvarar runt 4000 i månaden sen tillkommer värme, vatten sophämtning osv så totalt i snitt per månad över året ca 7000 (eluppvärmt så kalla vintermånader betydligt mer).

Jag valde att bo kvar i huset efter skilsmässan eftersom jag ville det. Jag bor som jag vill, barnen trivs, nära till skola/förskola osv

• Tricia

Lägenhet, 75 kvm, två sovrum och uteplats på bottenplan. Boendet kostar mig ca 7500/mån. Bor i en av Stockholms kranskommuner. Jag pluggar just nu och får ut 10 000:- /mån samt ca 5000:- från extrajobb. Så 15 000:- + barnbidrag och underhåll på 2500:-. Så runt en 20 000:- mån ungefär.

Bodde i hus innan vi separerade och skulle väl gärna bo i ett radhus nu men det är för dyrt, åtminstone här i Stockholmsregionen. Trivs dock fantastiskt bra i vår lägenhet :)

• mia maria

Jag bor med två barn i ett hyresradhus på 3 rok o ca 85 kvm. Har en uteplats o liten gräsmatta - perfekt för den som vill ha trädgård men som inte har tid o ork till att lägga ned hela fritiden på hus o trådgårdsskötsel!
    Jag betalar 6000:- i månaden, plus att jag har garage för ca 270:- men det är ju frivilligt!
    Vad jag har för lön vill jag ej uppge, men jag har väl en ganska så normal lön skulle jag vilja säga, dvs den är varken hög eller låg.

Jag trivs i vårat radhus; det är bättre än en vanlig lgh, med tanke på att barnen kan vara ute o leka på ett annat sätt i trädgården osv, samt att jag inte skulle vilja ha ett hus/villa så länge jag är ensamstående, med allt arbete o alla kostnader som ett eget hus innebär.. (oftast!)

• katarina84

bor i lägenhet på 75 kvm,, hyra 6000 kr, har inkomst på 19300. men skulle hellre vilja bo i radhus,

• Nalliwer

Jag undrar hur mycket ni får ut i lön? Ut ca 20 000.

Vad kostar ert boende? Hyra 4300:-

Bor ni som ni vill göra? Nix, vill ha eget hus.

Hur bor ni? Lägenhet, radhus, villa.... antal rum, uteplats, trädgård eller balkong????
    Hyr en lägenhet i tvåfamiljshus. 5rok 125m2 med tillgång till stor trädgård, altn ekonomibyggnader och garage.

• Singeladopt

Jag undrar hur mycket ni får ut i lön?
    Är föräldraledig nu och får ut ca 15 000/månad + barnbidrag och underhållsstöd.

Vad kostar ert boende?
    6700 kr/månad, i varmhyra inklusive parkering.

Bor ni som ni vill göra?
    Ja, så gott som.

Hyresrätt. 4 rok på drygt 100 kvm. 2 balkonger och gräsmatta, grillplats och lekplats direkt utanför.

• Frogmam

Bor i ett hus (hyres) 4 rok 90 kvm, ute på landet med stor trädgård/tomt och garage: 4.500kr/mån (kallhyra) Vedeldar för värme och varmvatten.
    Bor i mitt drömhus!
    Är föräldraledig och får ut så mycket så att jag klarar mig...

Svar på tråden Hur bor ni ensamstående med 2 barn?