Kan man laga trasig kärlek?
Jag och min pojkvän har varit ihop i snart 3 år, bott ihop i ca 2 år. Jag jobbar på annan ort och han pluggar och kunde inte flytta med.
Vi har trasat sönder vårt förhållande och bråkat sönder så mycket att vi numera bara gråter och är frustrerade att det blivit som det blivit när vi träffas. Vi har bråkat om jämställdhet, porr, ojämliket i sexlivet, städning, att han är passiv, att jag inte trivs med mitt yrke, att han velat runt och inte vetat vad han ska plugga till, att jag har såna humörsvängningar och anklagar honom för att vara en mansgris när han inte är det, att hans sexlust försvunnit, att min sexlust försvunnit. Ja vi har bråkat om massor av saker.
Han tappade sexlusten när han fick sparken, men jag tror det har med mig att göra. Det var 1,5 år sedan. Vi gick till en sexterapeut i mars, men det var efter så lång tid att jag hamnat i ett så negativt tänkande att jag inte ens egentligen gav terapin eller honom en chans. Vi har nu tagit paus, ska inte höras alls på en månad, och sedan se vad man känner.
Kan man laga trasig kärlek? Kan känslorna komma tillbaka även om de känns långt borta nu? Jag vet inte hur länge man ska kämpa. Jag älskar honom.
Väldigt tacksam för svar!