• CeciliaSt

Svar på fvp?!

Jag undrar hur lång tid det tagit för er som gjort fvp att få svar.
    Jag fick information om att jag skulle ha svar om ungefär en vecka.

Gjorde provet tisdags förra veckan. Nu har det gått nio dagar och inget svar har dykt upp. Det ger alltså att det kommer tidigast imorgon 10 dagar efter.

Därför undrar jag, hur lång tid tog det för dig att få svar på ditt fvp?

• Svar på tråden Svar på fvp?!
  • babyluren

För mig tog det 6 dagar. Dom sa till mig att ju längre tiden går  ju bättre är det.
    Annars hade dom ringt tidigare. Men det var vad dom sa till mig.

• CeciliaSt

Lite det jag är orolig för... Att de har ringt utan att få tag i mig. Haft ett missat "anonymt nummer" idag och något igår

• CeciliaSt

Någon mer som gjort fvp?

• CeciliaSt

Finns det verkligen ingen?

• 2B3

Jag ska ju göra mitt fvp imorgon...
    Kan inte du ringa de istället, såg en del som gjorde så och fick svar.
    Ibland kan mänskliga faktorer påverka att det blir försenat.
    Sen har jag hört att de skickar svaren med B post i vissa städer...

• CeciliaSt

Visst kan jag ringa, tänkte det imorgon. Då får jag ju ringa specen här för jag hr inget nummer till labbet men det borde funka. Nervös väntan

• babyluren

ja ring du! annars kommer du bara gå och grubbla.
    lycka till. Skriv gärna här sen hur det gick för dig.
    Håller tummarna*

• bm2007

Tror det tog 7 arbetsdagar innan vi fick svar på vår amniocentes.
    Tycker att du ska ringa dit och höra dig för om provet är färdigt.
    Lycka till! 

• CeciliaSt

Tack för svar!
    Hur är det med er som fått tråkiga besked. När har de ringt upp?

• killan

Hej den korta analsyen ringde dom om efter 5 dagar, och fullständiga analysen kom på posten efter 3 veckor.

• worried72

Jag gjorde fvp i måndags. Väntar också på svar. Längsta väntan i mitt liv....Tänk på att det finns många som har anonymt nummer. Jag tror att de ringer många gånger om de inte får svar, inte bara en gång. Till mig sa de att jag kunde få svar inom 3-7 arbetsdgr. Min mamma är läkarsekreterare och hon säger att allt sånt här går med A-post. Ibland går posten iväg tre gånger om dan. Vad gör du med ett neg svar?

• Depsin1

I vilka städer bor ni i? Jag gjorde FVP i tisdags och bor i Stockholm. Hoppas förstås på svar innan helgen men troligen blir det efter helgen. Har hört att vissa fått svar inom två dagar, vet dock inte vilket län/sjukhus det var.

• LiJo10

Ett tips - jag gjorde FVP på Karolinska i Solna 20 april. Fick beskedet att jag skulle få svar per post om allt såg bra ut efter en vecka. Veckan gick och inget svar. Började ringa runt till både läkaren och labbet - och fick till slut (efter tio arbetsdagar) TELEFON där sköterskan bekräftade att allt såg bra ut men att de missat att skicka mig beskedet. 

Har ni gjort FVP på Karolinska, så RING själva - det finns säkert risk att detta händer igen!! 

• Depsin1

Ok, tack LiJo10. Jag gjorde mitt på Sös men det är kanske samma sak där.

• worried72

Hej allihopa! Idag har jag fått  svaret på mitt fvp och det var bra! Jag är så tacksam!! Jag kan också berätta för er att jag gjorde provet i måndags i Kalmar, sen skickades provet till Linköping och sen fick jag svaret idag torsdag. 3 dagar!!! Så ska det gå till!!! Hoppas att ni andra som väntar får lika bra besked. Kram!

• CeciliaSt

Vi fick inget brev. Något hade blivit fel och jag gissar att läkaren hade kryssat i en ruta som bm sa visade att vi inte skulle få något brev hemskickat. men samtidigt hade de inte planerat in en telefontid, så en miss gissningsvis.

Men allt var bra!!

Svar på tråden Svar på fvp?!