• Lilia

Välja sexuellläggning

Om det var möjligt att välja sexuell läggning, vilken läggning skulle du då välja och varför? Om det var möjligt att välja i tonåren, hur skulle du ha valt då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Välja sexuellläggning
  • Noxigen

Jag sket i att sätta namn på min läggning...Jag är bara sexuell.

• Fru Kwasthilda

Hetero. Helt klart enklast som samhället ser ut idag.

• Velour

Jag är nöjd med min sexualitet tack och skulle därför fortsatt vara heterosexuell om jag skulle få välja.

• Tonx

Jag är nöjd med att vara bisexuell.

Däremot är det ett rätt korkat antagande av många att vi bisexuella har det sååå lätta som kan välja på sååå mycket. Eh, what? Ligger man med allt och alla för att man är bi eller?

• Lilia
    Tonx skrev 2011-05-05 23:59:05 följande:

Däremot är det ett rätt korkat antagande av många att vi bisexuella har det sååå lätta som kan välja på sååå mycket. Eh, what? Ligger man med allt och alla för att man är bi eller?
    Man behöver väl inte ligga med allt och alla för att man har mer att välja bland. =)
  • Raskask

Bisexuell verkar ju helt klart mest praktiskt. Vilket urval man skulle ha!

• Tonx
    Lilia skrev 2011-05-06 09:49:24 följande:
    Man behöver väl inte ligga med allt och alla för att man har mer att välja bland. =)
    Man har väl ffs inte mer att välja bland? Jag förstår inte varför folk inbillar sig det.
  • Tygtiiger

Jag hade nog valt hetero för jag var redan kär i min man i tonåren om jag hade varit kille och samhället hade varit tolerant hade jag valt homo. Ja, jag gillar penisar.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Smultron ett

BI...
    The whole world is your oyster

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • morochmer
    Tonx skrev 2011-05-05 23:59:05 följande:

Att bara känna sexuell attraktion till ett kön begränsar givetvis mer än om man känner det till två. Sedan har man troligen andra begränsningar men att slippa skrolla bort halva befolkningen direkt skulle underlätta för att hitta en partner tänker jag.
  • Lilia
    Tonx skrev 2011-05-06 11:19:40 följande:
    Man har väl ffs inte mer att välja bland? Jag förstår inte varför folk inbillar sig det.
    För att man har alla heterosexuella killar plus alla homo-och bisexuella tjejer. Det blir fler än bara de heterosexuella killarna. Dessutom passar man ju både i hetero- och homosammanhang, dvs fler krogar att välja bland. =)
  • litengunnarolle

Jag är bisexuell och väldigt nöjd med det. Jag är både attraherad av tjejer och killar. Men jag tror att bara man träffar den rätta personen så spelar det inte någon roll vilket format det är, så att säga ;)

• Kitsune

Ingel alls, så klart.

It seems to me that we all look at Nature too much, and live with her too little.
  • Filoso Fisken

Om jag fick välja vilken sexuell läggning jag skulle ha, så hade jag valt bisexuell. Jag tycker att det känns så fint, att man liksom blir kär i personer och inte kön på någe vis. Att man kan bli lika kär i en kille som i en tjej osv.

Jag hoppas i smyg att alla mina ungar (om och när jag "får" några) blir bisexuella

• Lilia
    grind skrev 2011-05-09 08:46:40 följande:
    Det ska tilläggas att bisexuella är de som mår absolut psykiskt sämst i samhället. Att vissa tror att det är praktiskt är produkten av spridande av en feministisk myt.

bjp.rcpsych.org/cgi/content/abstract/180/5/42... 
    Det finns ju inget som säger att den artikeln stämmer. Själv är jag bisexuell och mår inte alls dåligt av det. Jag vet ingen bi-eller homosexuell som har mått dåligt pga sin läggning förutom i komma ut processen så det där att alla homo- och bisexuella ska må så dåligt hela tiden tror jag bara är en myt. Jag menar varför skulle just homo- och bisexuella vara psykiskt svagare än andra människor?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Lilia skrev 2011-05-09 22:45:25 följande:
    Det finns ju inget som säger att den artikeln stämmer. Själv är jag bisexuell och mår inte alls dåligt av det. Jag vet ingen bi-eller homosexuell som har mått dåligt pga sin läggning förutom i komma ut processen så det där att alla homo- och bisexuella ska må så dåligt hela tiden tror jag bara är en myt.
    De studier som har gjorts säger emot dina erfarenheter. De säger också att det har blivit bättre i kulturer där homosexuella och bisexuella accepteras i högre grad än förr.
    Lilia skrev 2011-05-09 22:45:25 följande:
    Jag menar varför skulle just homo- och bisexuella vara psykiskt svagare än andra människor?
    Det är ingen som har påstått att så är fallet, det saken handlar om är att de lever med ytterligare en stressor och jag misstänker att samma sak kan ses i många minoriteter som på ett eller annat sätt ses på ett annat sätt av omgivningen.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
Svar på tråden Välja sexuellläggning