• Anonym

Kan man få igång känslor och lust som nästan dött?

Hej! Undrar om någon varit med om att man bråkat sönder ett förhållande under flera år och därmed inte har någon
    varken sexlust eller trygghet kvar, men tagit sig igenom "krisen"? Jag är i ett förhållande som kraschat ihop under ett par års tid, men vill egentligen inte att det ska ta slut. Problemen började dyka upp ganska snart efter första förälskelsen, men egentligen tror jag att vi kan vara rätt för varandra. Men reservtanken är tom, ingen ork att varken träffas och må dåligt eller bråka sig igenom fler helger. Vill inte såra honom mer och vill inte vända så mycket hat mot mig själv som jag gjort senaste året. Det har knockat mig fullständigt. Vad ska jag göra!?? Tacksamför svar!

• Svar på tråden Kan man få igång känslor och lust som nästan dött?
  • de Robespierre

Inget förhållande är väl dömt på förhand innan man har gett det en äkta chans. Men då krävs både 100% vilja från båda parter, att man är beredd att göra en massa uppoffringar samt hjälp på vägen från en terapeut. För detta är nog inget man fixar själv. Delvis pga btist på erfarenhet/kunskap. Delvis pga att det är snudd på omöjlig att båda hålla en aktiv roll och samtidigt vara helt objektiv. Därför är en tredje neutral person nog ett måste.

• Bellan81

Ett tråkigt tips till dig" Gör slut innan ni sårar varandra mer.
    Jag var i ett dött förhållande med mitt ex innan jag gjorde slut. Inget sex liv hade jag med han. Så jag gjorde slut på ett fult sätt jag träffade en ny. Och då gjorde jag slut, Lycka till

Svar på tråden Kan man få igång känslor och lust som nästan dött?