Tur eller skicklighet...? Det är frågan!
Efter att under de senaste dagarna vältrat mig i deprimerande inlägg om otrogna, svekfulla män och odugliga, ansvarslösa pappor, känner jag nu att jag måste vända trenden och göra något positivt!
För faktum är, att just MIN gubbe faktiskt är helt okej, när allt kommer till kritan. Visst har även han sina dåliga sidor, kan vara lite lat ibland, skyller ifrån sig när det är han som gjort fel och lite annat smått och gott, men på det stora hela är han ändå ett kap. Ingen är ju perfekt (förutom jag då...haha)...
Han skulle aldrig vara otrogen mot mig, delar ansvaret för det mesta, är generös, lojal och en fantastisk pappa till våra två barn - den bästa jag någonsin sett, någonstans! Om han inte kan träffa barnen under EN enda dag, pga. att han måste jobba över eller något sådant, så blir han tårögd av saknad och vill veta ALLT om deras dag. Han är såååå söt! Han tar ledigt från jobb för att spendera mer kvalitetstid med dem, leker i timmar, bygger kojor, ritar, räknar och målar. Han hade gett sitt liv för dem, och för mig, utan att blinka.
Gud, vilken tur jag haft! Men samtidigt måste jag säga att det inte enbart är tur, utan rätt mycket skicklighet också, från min sida, att välja just honom... Hade många att välja bland (lite skrytigt, jag vet, men så var det dock), men valde honom för att jag såg hans "pappa-potential". Var mer förälskad i en annan kille, men insåg att han inte skulle bli en lika bra pappa till mina framtida barn, så han gick bort i gallringen. Som kvinna måste man vara petig när man väljer sin "hane" - man väljer ju för sina framtida barn också!
Så nu tycker jag att vi startar en positiv tråd om våra killar/sambos/särbos/makar, så att alla stackare som sitter med odugliga karlar ser att det FINNS bra män också därute, och inte nöjer sig med mindre!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 00:54
Hade varit kul om ni skrev lite om just era fantastiska män, hur de är osv, så det manliga släktet får lite upprättelse här på FL För alla är ju trots allt inte helt värdelösa..haha. En liten hyllningstråd, helt enkelt.