• RedRoses

Han kommer för fort vid samlag

Hej! varje gång jag och min sambo ska ha sex så hinner vi knappt ha sex i ca;10 min innan hann kommer. Det tycker jag är ett stort problem, vet inte vad vi ska göra. Snälla hjälp?!

• Svar på tråden Han kommer för fort vid samlag
  • sexologen

Hej!
    För tidig utlösning är ett ganska vanligt problem, men ur medicinsk aspekt så är för tidig utlösning mindre än tio minuter, men för dig och kanske även för din sambo så anser du/ni att tio min är för lite, vilket då blir till ett problem i ert gemensamma sex. Och det går att träna bort tex med hjälp av start-stopp tekniken där din sambo då han känner att en utlösning är på väg får stoppa sig själv, stanna inuti dig eller ta ut penis om ni har samlag och fortsätta göra det skönt för dig en stund innan han på nytt kan komma tillbaka. På det här sättet kan han träna sig i att hålla längre. Det är också bra att som man träna bäckenbottenmuskulaturen och lära sig att knipa, precis på samma sätt som kvinnor får lära sig att träna upp bäckenbotten, särskilt efter graviditet och förlossning. Då man lär sig att knipa och slappna av i sin bäckenbotten lär man känna sin kropp och också styra en tidig utlösning. Många anser också då de tränar sin bäckenbotten att det förhöjer den sexuella njutningen.

Lycka till!
    /Sara

Svar på tråden Han kommer för fort vid samlag